Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klimatoloji II | COG 211 | 3 | 2 + 1 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | KLİMATOLOJİ I dersinin alınmış olması |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BEYZA USTAOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BEYZA USTAOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atmosferin ve yeryüzünün enerji bilançosu ve genel atmosfer sirkülasyonunun kavratılması, başlıca iklim unsurlarına ait veriler ve özelliklerinin bilinmesi,bu sayısal verilerin uygulamalı olarak analizi ve analiz sonuçlarının sunumunu yapabilme becerisinin kazandırılması, iklim değişikliği ve küresel ısınma hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Atmosferin ve yeryüzünün enerji bilançosu ve genel atmosfer sirkülasyonu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel atmosfer sirkülasyonunu açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | İklim elemanlarına ait verileri ve özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | İklim değişikliğini ve küresel ısınmayı tanımlar, yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | İklim verilerinin istatistiksel analizini yapar | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Analiz sonuçlarına göre tablo, harita ve diyagramlar hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Başlıca iklim tiplerini bilir, çeşitli özelliklerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atmosferin ve yeryüzünün enerji bilançosu | |
2 | İklim verilerinin analizinde kullanılan sayısal yöntemler | |
3 | Frekans, Mod, Medyan, Ortalama, Standart sapma, Değişkenlik katsayısı | |
4 | İklim zaman serilerinin kontrolü, düzenlenmesi ve interpolasyonu | |
5 | Sıcaklık verileri ve analizi | |
6 | Sıcaklık haritaları ve diyagramları | |
7 | Atmosfer basıncı ve rüzgar verileri analizi | |
8 | Atmosfer basıncı ve rüzgar haritaları ve diyagramları | |
9 | Nem ve yağış verileri analizi | |
10 | Nem ve yağış haritaları ve diyagramları | |
11 | İklim sınıflandırmaları ve iklim tipleri | |
12 | Buharlaşma, evapotranspirasyon ve su bilançosunun hesaplanması | |
13 | İklim değişikliği ve küresel ısınma | |
14 | İklim modelleri ve gelecek senaryoları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERİNÇ, S. 1996. ,Klimatoloji ve Metodları,Alfa Yayınevi. İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarabilir. | X | |||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alabilir, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütebilir. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |