Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kuş Gözlemciliği ve Fotoğrafçılığı SAU 069 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Biyoloji Bölümü Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çevresinde gördüğü veya görebileceği kuşları tanımak, teşhis edebilmek için fotoğraflamak ve bu bağlamda doğal hayatı tanımak ve sevmek
Dersin İçeriği Kuşların genel özellikleri, kuşları araştırma yöntemleri, Türkiye kuşları, iyi fotoğraf çekmek için gerekenler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kuşların karakteristik özelliklerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Çevresinde gördüğü kuşları tanır. Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Kuşları araştırma yöntemlerini bilir Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Kuşları fotoğraflamak için gerekli bilgiye sahip olur. Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Fotoğraf makinelerinin temel özelliklerini bilir Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Ödev, Sınav,
6 Hangi kuşları nerede fotoğraflayacağını bilir Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kuşların karakteristik özellikleri
2 Kuş gözlemciliğinin tarihçesi
3 Kuş gözlemciliği için gerekli araç-gereç ve özellikleri
4 Kuşları teşhis metotları
5 Populasyon yoğunluğunu tespit metotları
6 Kuş göçlerini çalışma metotları
7 Kuş yuvalarını çalışma metotları
8 Belirli bir bölgenin kuşlarını tespit ve sayım metotları
9 Ara Sınav
10 Kuşların davranışlarının gözlem metoduyla incelenmesi
11 Türkiye Kuşları
12 Kuş gözleminde kullanılan fotoğraf makinası ve objektifler
13 Uygulama
14 Uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1.Colin Bibby, Martin Jones ve Stuart Marsden, “Kuş Araştırmaları”, Çeviri: Barbaros Demirci, Sancar barış, Doğa Derneği Yayınları, 2000.
2.Humphrey M Dobinson, “Bird Count”, Kestrel Books, Published Penguin Books Ltd., England, 1976.
3.Prof. Dr. İlhami KİZİROĞLU, “Türkiye Kuşları”, OGM yayınları, 1989.
4.Peter Hayman, Rob Huma, “Kuş Gözlemcisinin Cep Kitabı”, Çeviri: Beyser Semizoğlu, Kuş Araştırmaları Derneği yayınları, 2002.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Kuşların karakteristik özelliklerini kavrar.
2 Çevresinde gördüğü kuşları tanır.
3 Kuşları araştırma yöntemlerini bilir
4 Kuşları fotoğraflamak için gerekli bilgiye sahip olur.
5 Fotoğraf makinelerinin temel özelliklerini bilir
6 Hangi kuşları nerede fotoğraflayacağını bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 0
2. Ara Sınav 0
4. Kısa Sınav 0
2. Ödev 0
3. Ara Sınav 0
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,08
Dersin AKTS Kredisi 5