| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Dönemi Ciltleri I | TEZ 431 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk cild sanatı, teknikleri ve çeşitleri konusunda yeterli bilgi ve beceri ile geleneğe ait yeni tasarımlar yapmak |
| Dersin İçeriği | Türk cild sanatının tarihi, teknik malzeme ve çeşitleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk cild sanatı hakkında bilgilidir. | Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Türk cild sanatında kullanılan malzemeleri tanır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Türk cild sanatının farklı usluplarını öğrenir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Çeşitli dönemlerde çalışılmış olan cildlerin özelliklerini bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Büyük Selçuklu döneminden başlayarak Osmanlıların son dönemine kadar uygulanmış olan teknikleri öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Doğu ve Batı cildlerinin üretimindeki farklılıkları ayırt eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kağıt, Kitap | |
| 2 | Dünyada ve Türklerde Cilt | |
| 3 | Türk cild sanatının kökleri | |
| 4 | Büyük Selçuklu dönemi cildleri | |
| 5 | Anadolu Selçuklu cildi | |
| 6 | Erken devir Osmanlı cildi | |
| 7 | Klasik dönemde cild | |
| 8 | Geç devir cild sanatı/ Ara Sınav | |
| 9 | Cild sanatında üsluplar | |
| 10 | Cild sanatında teknikler | |
| 11 | Cild çeşitleri | |
| 12 | Cild yapımında kullanılan malzeme | |
| 13 | Deri çeşitleri ve terbiyesi | |
| 14 | Doğu- Batı cildi mukayesesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- İsmet Binark, Eski Kitapçılık Sanatlarımız, Ankara, 1975 2- Kemal Çığ, Türk Kitap Kapları, İstanbul, 1971 3- David James, Qur'ans and Book Binding, London, 1980 4- Duncane Haldale, Bookbindings, Newyork 1990 5- Mine Esiner Özen, Türk Cilt Sanatı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara 1998 6- İsmet Binark, Kitapçılık Sanatları, Kazan Türkleri Kültür Ve Yardımlaşma Derneği Yayınları, Ankara 1975 7- Oktay Aslanapa, “Osmanlı Devri Cilt Sanatı”, Türkiyemiz, S. 38, İstanbul 1982, s. 12-17 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Türk cild sanatı hakkında bilgilidir. |
| 2 | Türk cild sanatında kullanılan malzemeleri tanır. |
| 3 | Türk cild sanatının farklı usluplarını öğrenir. |
| 4 | Çeşitli dönemlerde çalışılmış olan cildlerin özelliklerini bilir. |
| 5 | Büyük Selçuklu döneminden başlayarak Osmanlıların son dönemine kadar uygulanmış olan teknikleri öğrenir. |
| 6 | Doğu ve Batı cildlerinin üretimindeki farklılıkları ayırt eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 137 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||