| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma III | TMB 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hicaz makamı ve bu makamla ilgili akorların öğrenilmesi |
| Dersin İçeriği | Hicaz makamındaki akor çevrimleriyle birlikte değişik ertervallerle solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Makam kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | |
| 2 | Hicaz makamında deşifre yapar | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | |
| 3 | Hicaz makamında dikte yazar | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Hicaz makamında çevrim akorlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hicaz Makâmı dizisi ve solfej-dikte çalışmaları ve 5'li akor bilgisi tekrarı | |
| 2 | 1. ve 2. çevrim majör-minör akorlar ve Hicaz Makâmında ve Majör dizilerde solfej-dikte çalışmaları | |
| 3 | Hicaz Makâmında ve Minör dizilerde plagal kadans, solfej ve dikte çalışmaları | |
| 4 | Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde otantik, tam kadans, solfej ve dikte çalışmaları | |
| 5 | Fa anahtarında Hicaz makâmında ve tonal dizilerde solfej ve dikte çalışmaları | |
| 6 | Fa anahtarında Hicaz makâmında ve tonal dizilerde transpoze çalışmaları (yeni tonlar) | |
| 7 | 1. çevrim akorlarla ilgili Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde solfej ve yaratıcı yazma çalışmaları | |
| 8 | 1. çevrim akorlarla ilgili Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde solfej ve yaratıcı yazma çalışmaları | |
| 9 | Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde, 2. çevrim geçişli akorlar ve solfej ve dikte çalışmaları devamı | |
| 10 | Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde işleyici yapıda solfej ve dikte çalışmaları | |
| 11 | Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde K6/4 ve V. derece bağlantısı, solfej ve dikte çalışmaları | |
| 12 | Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde K6/4 ve D7'li bağlantısı, solfej ve dikte çalışmaları | |
| 13 | Son dört hafta konularının tekrarı ve solfej ve dikte çalışmaları | |
| 14 | Genel dönem tekrarı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Makam kavramını bilir | ||||||||||||
| 2 | Hicaz makamında deşifre yapar | ||||||||||||
| 3 | Hicaz makamında dikte yazar | ||||||||||||
| 4 | Hicaz makamında çevrim akorlarını bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 10 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||