| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hücre ve Doku Biyofiziği | BMM 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Hücre ve dokuların biyofiziği ile ilgili temel ve ileri bilgilerin verilmesi |
| Dersin İçeriği | Hücre ve dokuların karakteristik özellikleri, hücre ve dokuların empedans ve sonik karakteristikleri, elektrik akımı ile uyarımları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | Anlatım, | Sınav, |
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | Anlatım, | Sınav, |
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | Anlatım, | Sınav, |
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hücre ve dokular hakkında temel bilgiler | |
| 2 | Hücre ve dokularda biyoelektrik potansiyelleri | |
| 3 | Mikro akımlar ve yara iyileşmesinin sabit mikro akımlarla hızlandırılması | |
| 4 | Mikro akımlarda elektrot tipleri | |
| 5 | Elektrik akımı ile uyarılmalar | |
| 6 | Hücre ve dokuların zedelenme akımları | |
| 7 | Hücre ve dokuların sonik karakteristikleri | |
| 8 | Hücre ve dokularda karakteristik empedanslar | |
| 9 | Ultrason ve fiziksel özellikleri, ultrasonun dokularda absorplanma farklılıkları | |
| 10 | Diagnostik ve terapötik ultrason | |
| 11 | Hücre ve dokularda biyolojik potansiyel farklarının nedenleri | |
| 12 | Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon derişim farklarının rolü | |
| 13 | Hücre ve doku iletkenliği | |
| 14 | Dokuların dielektrik özellikleri ve elektrocerrahi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Biyofizik 2. Baskı / Ferit Pehlivan [2] The Neurophysics of Human Behavior: Explorations at the Interface of the Brain, Mind, Behavior, and Information, CRC Pres / Furman M.E. and Gallo F.P |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyomedikal konularında tümleşik bir bilim ve mühendislik anlayışı | X | |||||
| 2 | Mühendislik ve biyoloji ara yüzeyindeki problemlerin çözümüne ileri matematiği uygulama yeteneği | X | |||||
| 3 | Canlı sistemler üzerinde ölçümler yapma ve sonuçları yorumlama yeteneği | X | |||||
| 4 | Çok-disiplinli takımlarda çalışma yeteneği | X | |||||
| 5 | Canlı ve cansız malzeme ve sistemlerle ilgili problemleri ele alma | X | |||||
| 6 | Biyomedikal mühendisliği alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümünde modern teknikleri, araçları, işlemleri ve bilgiyi kullanma yetkinliği | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 48 | 3 | 144 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||