| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Repertuvar Tsm II | REM 222 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Teori ve solfej derslerinde öğrenilen makam ve usullerin paralelinde mevcut repertuardaki eserlerin Türk Makam Müziği üslubuna uygun olarak seslendirilmesi ile öğrenciye bu alanda repertuar kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Neva,Tahir,Muhayyer,Buselik,Karcığar,Basit Suzinak makamlarında 10 zamanlıya kadar eserlerin icrası |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. | Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| 2 | Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
| 4 | Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Muhayyer makamında yürük semai usülünde eser (Hacı Sadullah Ağa ) | |
| 2 | Muhayyer makamında yürük semai usülünde eser (Dede Efendi) | |
| 3 | Muhayyer makamında düyek usülünde eser (Rıfat Bey) | |
| 4 | Neva makamında aksak usülünde eser.(Tanburi Mustafa Çavuş) | |
| 5 | Neva makamında yürük semai usülünde eser.(Zekai Dede) | |
| 6 | Tahir makamında aksak usülünde eser (Dellalzade İsmail Efendi) | |
| 7 | Tahir makamında düyek usülünde eser (Sadeddin Kaynak) | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Buselik makamında nim sofyan (Selahattin İçli) ve curcuna (Şerif İçli) usülünde eserler | |
| 10 | Karcığar makamında aksak usulünde eser.(Mustafa Nafiz Irmak) | |
| 11 | Karcığar makamında aksak usulünde eser(Kanuni Hacı Arif Bey),Karcığar köçekçe (Alaeddin Yavaşca) | |
| 12 | Basit Suzinak makamında yürük semai usülünde eser (Küçük Mehmet Ağa) | |
| 13 | Basit Suzinak makamında ağır düyek usülünde eser (Zeki Arif Ataergin) | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | TRT TSM Nota Arşivi,Bakırköy Musiki Vakfı Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. | ||||||||||
| 2 | Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir | ||||||||||
| 3 | Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. | ||||||||||
| 4 | Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||