| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma III | TMB 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tonalite ve akor kavramını öğrenmelerinin sağlanması. |
| Dersin İçeriği | 2 arızalıya kadar olan majör ve minör tonlarla ilgili dikte, deşifre ve solfej çalışmaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tonalite kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Majör ton kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
| 3 | Minör ton kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri okur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | |
| 5 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri dikte eder | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri deşifre eder. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
| 7 | Değişik tonlarda ezgiler besteler | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | |
| 8 | Değişik tonlarda, Fa anahtarında yazılmış ezgileri okur | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Geçen dönem tekrarı ve diziye yabancı seslerle solfej okumaları, tonalite konusu | |
| 2 | Sol majör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları, movable do solfej çalışmaları | |
| 3 | Mi minör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları ve movable do | |
| 4 | Fa majör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları, majör ve minör 1. Çevrim akorlar | |
| 5 | Fa majör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları, majör ve minör 1. Çevrim akorlar | |
| 6 | Re Minör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları (1. çevrim Akorların tekrarı) | |
| 7 | Majör ve minör dizilerin 1-4-5. Derece akorları ile tam kadans okuma çalışmaları Majör ve minör | |
| 8 | Fa anahtarı ile solfej okuma ve dikte çalışmaları | |
| 9 | Fa anahtarı ile solfej okuma ve dikte çalışmaları | |
| 10 | Re majör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları, Dominant 7’li akoru çözümü ve solfej çalışmaları | |
| 11 | Si minör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları, | |
| 12 | Si bemol Majör Tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları | |
| 13 | Sol Minör tonunda solfej okuma, dikte ve yaratıcı ezgi çalışmaları | |
| 14 | 3 sesli akorların duyum çalışmaları ve temel ve 1. Çevrim akor diktesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Albert Lavinyak, Volume 1A, 2A |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tonalite kavramını bilir | ||||||||||
| 2 | Majör ton kavramını bilir | ||||||||||
| 3 | Minör ton kavramını bilir | ||||||||||
| 4 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri okur | ||||||||||
| 5 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri dikte eder | ||||||||||
| 6 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri deşifre eder. | ||||||||||
| 7 | Değişik tonlarda ezgiler besteler | ||||||||||
| 8 | Değişik tonlarda, Fa anahtarında yazılmış ezgileri okur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 12 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||