| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Vııı (Tar) | CTR 408 | 8 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. İlgili alan derslerine katkı sağlamak. Çalgı repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek. Eşlik bilinci kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Segah makamının tanıtılması ve icrasına giriş.Deşifre çalışmaları. Transpozisyon çalışmaları.Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser örneklerinin icrası. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarda Şur makamı icrasını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Tarı çeşitli topluluk ve orkestralarda icra edebilmek için gerekli bazı bilgi ve becerileri (deşifre, transpozisyon v.b) geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri icra edebilme becerisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Vokaliste eşlik etme kabiliyetini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Zeng tellerini kullanma becerisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Segah makamının tanıtılması ve icrasına giriş | |
| 2 | Segah makamının icrası | |
| 3 | Segah makamının icrası | |
| 4 | Tarda transpozisyon çalışmaları | |
| 5 | Tarda transpozisyon çalışmaları | |
| 6 | Deşifre çalışması | |
| 7 | Deşifre çalışması | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. | |
| 10 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. | |
| 11 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. | |
| 12 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. | |
| 13 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. | |
| 14 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Kazım GÜRKAN Çalgı Ders Notları |
| Ders Kaynakları | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarda Şur makamı icrasını öğrenir. | ||||||||||
| 2 | Tarı çeşitli topluluk ve orkestralarda icra edebilmek için gerekli bazı bilgi ve becerileri (deşifre, transpozisyon v.b) geliştirir. | ||||||||||
| 3 | Tar için uyarlanmış teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri icra edebilme becerisini geliştirir. | ||||||||||
| 4 | Vokaliste eşlik etme kabiliyetini geliştirir. | ||||||||||
| 5 | Zeng tellerini kullanma becerisini geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||