Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Klarnet) | CKL 102 | 2 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı |
Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak
|
Dersin İçeriği | Klarnetin tarihİ klarnetin bölümlerİ ve yapısal özelliklerinin anlatılmasI Klarnetin düzgün tutuşu ve üflemesi 2. oktav natural ve yarım seslerin seslerin öğretilmesi ve etüt çaldırılması Türk Müziği makamları öğretip icra teknik bilgileri verilip nota ile icra edilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | klarnetin1. oktavdan 2 .oktava geçiş pozisyonunun öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | klarnetin 2.3 oktav naturel ve yarım seslerin öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | 2/4 lük 3/4 lük 4/4 lük usullerde ki eserleri icra becerisi kazanılması | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Buselik makamının öğrenilmesi ve icra becerisi kazanılması | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Klarnetin bölümlerini takıp çıkarmasının öğrenip uygulama becerisini kazanabilmesi. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL SESLERİNİN ÖĞRETİLMESİ | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
2 | KLARETİN 2. OKTAV NATUREL SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
3 | KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
4 | KLARNETİN 2. OKTAV YARIM SESLERİNİN ÖĞRETİLMESİ | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
5 | KLARNETİN 2. OKTAV YARIM SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
6 | KLARNETİN 2.OKTAV NATUREL VE YARIM SESLERİNDE ETÜT ÇALIŞMASI | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
7 | KLARNETİN 1. OKTAVINDAN 2. OKTAVA GEÇME ETÜT ÇALIŞMASI | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
8 | KLARNETİN 1.2.OKTAV KARIŞIK SESLERDE ETÜT ÇALIŞMASI | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
9 | KLARNETİN 3.OKTAV NATUREL SESLERİNİN ÖGRETİLMESİ VE ETÜT ÇALIŞMASI | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
10 | KLARNETİN 3. OKTAV YARIM SESLERİN ÖĞRETİLMESİ VE ETÜT ÇALIŞMASI | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
11 | KLARNETİN 1.2.3. OKTAV SESLERİNDE KROMATİK ETÜT ÇALIŞMASI | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
12 | BUSELİK MAKAMINDA 2/4 LÜK VE 3/4 LÜK USULLERDE ETÜT İCRA EDİLMESİ | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
13 | BUSELİK ESER DİL BESTENİM MEZHURUM İCRASI EDİLMESİ | TÜRK MÜZİĞİ KLARNET EĞİTİMİ METİN GÜLSÜN KİTABI |
14 | GENEL TEKRAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim( metin Gülsün kitabı ) TRT Türk sanat Müziğii arşivi |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi kitabı metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Ara Sınav | 0 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |