Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Viyola) | CVI 102 | 2 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Yay tekniğinin geliştirilmesi amaçlı detache, staccato, spiccato ve 2,3,4 bağlı çalma tekniği. Sağ el parmakla çalım tekniğinin pekiştirilmesi için pizzicato tekniği. Menuet formunda bir örnek eser çalışması için bu form hakkında nazari ve uygulamalı bilgiler. Öğrenilen majör gamların pekişmesi için minör gamların öğrenilmesi. Bemollü bir tonun öğrenilmesi için si bemol, sol minör, fa majör - re minör gamları. |
Dersin İçeriği | Detache, staccato, spiccato ve 2,3,4 bağlı çalma yay tekniği. Pizzicato tekniği. la,mi,si,re minör gamları. Si bemol majör-sol minör gamları. Menuet formunda örnek bir eser. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 4,3,2 Bağlı yay tekniği gelişir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Detache,staccato,spiccato yay tekniklerini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Lâ,mi,si,re,sol minör gamlarını pekiştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | Menuet formunda çalmayı öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
5 | Pizzicato tekniğini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
6 | Acilitesini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İki bağlı yay tekniğinde farklı nota değerlerinde uygulamalar,sayfa:16 no:31 | Berta Volmer Viola Method1 |
2 | Pizzicato tekniği sayfa:3,4.Etüd no74,bir yay hareketinde detache tekniği ve 3.parmakla çalınan diyezli notalar sayfa:23,27 7 | Berta Volmer Viola Method1 |
3 | Stacato yay tekniğinde no7,8/ Sayfa:14 no1,2,3 sayfa:23 no:18 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts/ Carl Weber Premier Viola Metod |
4 | 2.Haftanın tekrarı. Sayfa:15 no 4,5,6 | Carl Weber Premier Viola Method |
5 | 3.Haftanın tekrarı.No9,10 yay tekniği. | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
6 | Menuet formu hakkında bilgi ve bir örnek menuet-J.S.Bach | İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi |
7 | Etüd no74, sayfa:27 /Fa majör ve re minör gamları sayfa:13 | Berta Volmer Viola Method1/ Carl Weber Premier Viola Method |
8 | Vize | |
9 | Etüd no96,sayfa:16 no31 / lâ,mi,si,re minör gamları sayfa:11,12,13 sayfa:23 no18 | Berta Volmer Viola Method1/Carl Weber Premier Viola Method |
10 | No: 9,10 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workoutsts1 |
11 | No:10 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
12 | 7.haftanın tekrarı | |
13 | Si bemol majör ve sol minör gamları sayfa:13 | Car Weber Premier Viola Method |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Berta Vollmer Viola Method 1, Cassia Harvey Viola Boving Free Mini Open String Workouts, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kütüphanesi Carl Weber Premier Viola Method. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |