Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlanabilir Denetleyiciler | ADA 208 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Sayısal Eelektronik, Elektrik devreleri, Elektronik |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHSİN ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MEHMET ONUR YAĞIR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Programlanabilir denetleyiciler hakkında bilgi sunmak, yaygın kullanılan programlanabilir denetleyici platformu arduino programlamasının öğrenciler tarafından uygulamalı ya da benzetim ortamında gerçekleştirmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | •- Programlanabilir Denetleyicilere Giriş ve Önemi, •Arduino Mikrodenetleyiciler, Arduino Çeşitleri, Arduino Seçimi •Arduino UNO Platformu ve Bileşenleri•Arduino IDE Programlama Arayüzü Kurulumu ve Tanıtımı •Arduino Programlama Dili ile sayısal ve analog giriş çıkış, aritmetik ve mantık işlemleri ve sensör modülleri,LCD ve bilgisayarla seri haberleşmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroişlemci, mikrodenetleyici vs SBC kavramlarını, bunların avantaj ve dezavantajlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Arduino nedir, çeşitleri nelerdir? Arduino modellerinin farkları, amaca uygun Ardunio seçmeyi bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Arduino Uno platformunu bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Arduino programlama dilini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Arduino ile sayısal giriş çıkış işlemlerine dair program yazabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
6 | Arduino ile analog giriş çıkış işlemlerine dair program yazabilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
7 | Sensör nedir, dönüştürücü nedir bilir, bunların Arduino ile kullanılmasını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
8 | Arduino kullanılarak aritmetik ve mantık işlemlerinin gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Arduino ile display yönetimini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
10 | Arduino ve haberleşme protokolleri ve Arduino ile EEPROM kullanımını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlanabilir Denetleyicilere Giriş ve Önemi | |
2 | Arduino Mikrodenetleyiciler, Arduino Çeşitleri, Arduino Seçimi | |
3 | Arduino UNO Platformu ve Bileşenleri | |
4 | Arduino IDE Programlama Arayüzü Kurulumu ve Tanıtımı | |
5 | Arduino Programlama Dili ve İlk Uygulama | |
6 | Arduino Sayısal Giriş/Çıkış İşlemleri ve Uygulaması | |
7 | Arduino Analog Giriş/Çıkış İşlemleri ve Uygulaması | |
8 | Arduino Aritmetik ve Mantık İşlemleri ve Uygulaması | |
9 | Arduino LCD Display İşlemleri ve Uygulaması | |
10 | Öğrenilenler kullanılarak işe yarar programlar yazıp açıklamalı anlatımı | |
11 | VİZE | |
12 | Arduino Haberleşme İşlemleri | |
13 | Arduino Sensör Modülleri ve Uygulaması | |
14 | Arduino Uygulama Örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık ders notları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |