| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Global Busıness Management | EBA 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ TAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş-Kavramsal Açıklamalar Global Business. | Global Business. Mike V.Peng |
| 2 | Küreselleşme Arka planı | Global Business. Mike V.Peng |
| 3 | Küresel işletmelerin Pazar seçimleri | Global Business. Mike V.Peng |
| 4 | Küresel işletmelerin Pazar seçimlerinde kurumsal yakınlık olgusu | Global Business. Mike V.Peng |
| 5 | Küresel işletmelerde yönetim | Global Business. Mike V.Peng |
| 6 | Küresel işletmelerde yönetim | Global Business. Mike V.Peng |
| 7 | Küresel İşletmeler ve inovasyon sistemleri | Global Business. Mike V.Peng |
| 8 | Küresel işletmelerin ulusal inovasyon sistemleri üzerine etkisi | Global Business. Mike V.Peng |
| 9 | Küresel işletmeler ve ulusal kurumlar | Global Business. Mike V.Peng |
| 10 | Küresel işletmelerin ulusal kurumlar üzerine etkileri | Managing Across Cultures: The Seven Keys to Doing Business with a Global Mindset. Charlene Solomon |
| 11 | Küresel işletmelerin ulusal kurumlar üzerine etkileri | Managing Across Cultures: The Seven Keys to Doing Business with a Global Mindset. Charlene Solomon |
| 12 | Türkiye’de küresel işletmeler | |
| 13 | Türkiye’de küresel işletmeler | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
| 2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
| 3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
| 4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | ||||||
| 5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
| 6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
| 7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
| 8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
| 9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
| 10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|