| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Muhasebe Standartları | GBA 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NEVRAN KARACA |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. METİN SARIASLAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amaci Uluslararasi Finansal Raporlama Standartlarinin (IFRS) ulkemiz muhasebe anlayisina getirdigi yenilikler verilecektir. |
| Dersin İçeriği | Bu derste TMS/TFRS'ler anlatılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | IFRS’lerin Oluşum Süreci – Kavramsal Çerçeve | |
| 2 | TMS 1: Mali Tabloların Düzenlenmesi ve Sunulması | |
| 3 | TMS 7: Nakit Akış Tabloları | |
| 4 | TMS 2: Stoklar | |
| 5 | TFRS 15: Müşteri Sözleşmelerinden Hasılat | |
| 6 | TMS 32, TMS 39, TFRS 9 | |
| 7 | TMS 28: İştiraklerdeki Ve İş Ortaklıklarındaki Yatırımlar | |
| 8 | TMS 37: Karşılıklar, Koşullu Borçlar ve Koşullu Varlıklar | |
| 9 | TMS 23: Borçlanma Maliyetleri | |
| 10 | TMS 16: Maddi Duran Varlıklar | |
| 11 | TMS 38: Maddi Olmayan Duran Varlıklar | |
| 12 | TMS 12: Gelir Vergileri | |
| 13 | TMS 17: Kiralama İşlemleri | |
| 14 | BOBİ FRS Hakkında Genel Bilgiler |
| Kaynaklar | ||
|---|---|---|
| Ders Notu | Karabınar, S., Gençoğlu, Ü., Özerhan Y., "Finansal Raporlama Standartları", SAÜSEM Yayınları, 2013. |
|
| Ders Kaynakları |
|
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
| 2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
| 3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
| 4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | ||||||
| 5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
| 6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
| 7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
| 8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
| 9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
| 10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|