Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Önleyici Rehberlik ve Kriz Yönetimi | ORH 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT İSKENDER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çınar Kaya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Psikolojik danışmanların travma konusunda bilinçli olmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Travmanın Tanımı ve Kapsamını, Travma Sonrası Stres Tepkilerini, Travmanın Bireyler ve Aileler Üzerindeki Etkilerini kapsayan bir derstir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kritik Olayları tanır | Anlatım, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Travmaları tanır. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Kayıp Psikolojisini tanır | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
4 | Çocuklar ve Felaket, Toparlanma Yöntemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Depremin Psikolojik Sonuçlarını Tanır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Yas Sürecini tanır. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Travmanın Tanımı Ve Kapsamı | |
2 | Travma Sonrası Stres Tepkileri | |
3 | Travmanın Bireyler Ve Aileler Üzerindeki Etkileri | |
4 | Kritik Olayları, Travmaları Ve Kayıpları Takip Eden Psikolojik Bilgilendirme | |
5 | Çocuklar ve Felaket, Toparlanma Yöntemlerinin öğretilmesi | |
6 | Depremin Psikolojik Sonuçlarını Tanıma Ve Hafifletme | |
7 | Yas | |
8 | Başarılı Grup Müdahalesi İçin Uygun Ortamın Hazırlanması | |
9 | İyileşmenin Çerçevesi | |
10 | Uygulama Esasları | |
11 | Risk Altındaki Öğrencilerin Belirlenmesi | |
12 | Depremzede Öğrencilere Yönelik Sınıf İçi Psiko-Sosyal Müdahale | |
13 | Psiko-Sosyal Müdahale | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gupta L, Ve Diğerleri , Çocuklar Ve Felaket. Toplanma Tekniklerinin Öğretilmesi, MEB- UNİCEF : Psiko-Sosyal Okul Projesi, Türkiye Haziran 2001 Öztan N, Ve Diğerleri , Travma Sonrası Normal Tepkiler, MEB- UNİCEF Psiko-sosyal Okul Projesi,Türkiye Aralık 2001 , (Yayımlanmamış Lisans Tezi), U.Ü.İ.F., Bursa-1997 |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 406 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 16,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |