| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Önleyici Rehberlik ve Kriz Yönetimi | ORH 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT İSKENDER, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çınar Kaya | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Psikolojik danışmanların travma konusunda bilinçli olmasını sağlamak. | 
| Dersin İçeriği | Travmanın Tanımı ve Kapsamını, Travma Sonrası Stres Tepkilerini, Travmanın Bireyler ve Aileler Üzerindeki Etkilerini kapsayan bir derstir | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Kritik Olayları tanır | Anlatım, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Travmaları tanır. | Anlatım, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Kayıp Psikolojisini tanır | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Çocuklar ve Felaket, Toparlanma Yöntemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Depremin Psikolojik Sonuçlarını Tanır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Yas Sürecini tanır. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Travmanın Tanımı Ve Kapsamı | |
| 2 | Travma Sonrası Stres Tepkileri | |
| 3 | Travmanın Bireyler Ve Aileler Üzerindeki Etkileri | |
| 4 | Kritik Olayları, Travmaları Ve Kayıpları Takip Eden Psikolojik Bilgilendirme | |
| 5 | Çocuklar ve Felaket, Toparlanma Yöntemlerinin öğretilmesi | |
| 6 | Depremin Psikolojik Sonuçlarını Tanıma Ve Hafifletme | |
| 7 | Yas | |
| 8 | Başarılı Grup Müdahalesi İçin Uygun Ortamın Hazırlanması | |
| 9 | İyileşmenin Çerçevesi | |
| 10 | Uygulama Esasları | |
| 11 | Risk Altındaki Öğrencilerin Belirlenmesi | |
| 12 | Depremzede Öğrencilere Yönelik Sınıf İçi Psiko-Sosyal Müdahale | |
| 13 | Psiko-Sosyal Müdahale | |
| 14 | Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Gupta L, Ve Diğerleri , Çocuklar Ve Felaket. Toplanma Tekniklerinin Öğretilmesi, MEB- UNİCEF : Psiko-Sosyal Okul Projesi, Türkiye Haziran 2001 Öztan N, Ve Diğerleri , Travma Sonrası Normal Tepkiler, MEB- UNİCEF Psiko-sosyal Okul Projesi,Türkiye Aralık 2001 , (Yayımlanmamış Lisans Tezi), U.Ü.İ.F., Bursa-1997 | 
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Kritik Olayları tanır | 
| 2 | Travmaları tanır. | 
| 3 | Kayıp Psikolojisini tanır | 
| 4 | Çocuklar ve Felaket, Toparlanma Yöntemlerini tanır. | 
| 5 | Depremin Psikolojik Sonuçlarını Tanır. | 
| 6 | Yas Sürecini tanır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| Toplam | 40 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 | 
| 1. Final | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 406 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 16,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||