Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyoloji | IAY 113 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan organizmasının fizyolojisini bölümleriyle incelemek ve öğretmek. Canlılık nedir? Fizyolojinin tanımı ve dalları, fizyoloji ile ilgili terimler,insan fizyolojine giriş ve tanımı, hücre tanımı, hücrenin bölümleri ve hücre zarının yapısı, hücrenin organellerine genel bakış, vücut sıvı bölükleri, uyarılabilen hücreler ve bioelektrikpotansiyeller, sinir hücresinde aksiyon potansiyeli, iskelet kasının yapı ve fonksiyonları, kasılmanın mekanizması, kan fizyolojisi, kan hücreleri ve immün sistem, duyu fizyolojisi, dolaşım ve solunum, sindirim sistemi, ürogenital sistem ve endokrin sistem fizyolojisine ilişkin temel kavramlar ve önemli fizyolojik mekanizmaları öğretmek.
|
Dersin İçeriği | Hücre, sinir, Kas, Kan ve dolaşım sistemleri, Solunum sistemi,endokrin sistem, duyu sistemi sindirim- boşaltım sistemleri ve metabolizma ve merkezi sinir sistemi fizyolojisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci insan vücudunun ve organizmayı oluşturan çeşitli hücre, doku, ve organ sistemlerinin işleyişini ve burada ortaya çıkan temel biyolojik olayların mekanizmasını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Hücrenin ve hücre zarının yapısı ve fonksiyonlarını; hücre organellerinin görevlerini öğrenir hücre fizyolojisi hakkında gerekli bilgileri edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin fonksiyonel yapısı ve işleyişi hakkında bilgilenir; refleks ve organize faaliyetler yolu ile bu sistemlerin homeostazisin sağlanmasındaki fonksiyonlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Kanın görevleri ve eritosit, lökosit, trombositlerin fonksiyonlarının inceler, sedimentasyon, hematokrit kavramlarını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Kas-iskelet sisteminin temel fonksiyonlarını ve fizyolojik anatomisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | ) Sinir sisteminin temel fonksiyonlarını ve fizyolojik anatomisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyoloji dersi genel tanıtım ve içerikleri | |
2 | Hücre fizyolojisi | |
3 | Kas fizyolojisi | |
4 | Sinir fizyolojisi | |
5 | Dolaşım sistemi fizyolojisi | |
6 | Solunum sistemi fizyolojisi | |
7 | Sindirim sistemi fizyolojisi | |
8 | Sindirim sistemi fizyolojisi | |
9 | Endokrin sistem fizyolojisi | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Kan ve bağışıklık sistemi fizyolojisi | |
12 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | |
13 | Duyu sistemi fizyolojisi | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Guyton hall ;Tıbbi Fizyoloji kitabı,Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen; Sağlık, Yüksekokullar İçin Fizyoloji, Ruth Hull: Anatomy and Physıology; for therapist and healtcare professionals book, |
Ders Kaynakları | Guyton hall ;Tıbbi Fizyoloji kitabı,Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen; Sağlık, Yüksekokullar İçin Fizyoloji, Ruth Hull: Anatomy and Physıology; for therapist and healtcare professionals book, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | ||||||
2 | 2. Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir. | ||||||
3 | 3. Ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek davranışlar sergiler. | ||||||
4 | 4.İnsan vücudunun temel yapı ve işlevlerini bilir. Bu bilgileri mesleki çalışmalarında kullanır. | ||||||
5 | 5. Kalite yönetim ve sürüçlerine uygun davranışlar sergilyerek süreçlere katılmak, | ||||||
6 | 6. Organ ve sistemlere ait hastalıklar hakkında temel ve genel bilgilere sahiptir. | ||||||
7 | 7. Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta yönetimini yürütebilmek için temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. Hastalara zarar vermeden sağlık hizmeti sunar; çalıştığı klinikte hijyene önem verir. | ||||||
8 | 8. Hastalara yapılan anestezi uygulamaları hakkında genel bilgiye sahiptir. | ||||||
9 | 9 Hastaya Anestezi Uzman Doktoru gözetiminde Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır. | ||||||
10 | 11. Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | ||||||
11 | 11. Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | 15. Mesleğini en iyi şekilde uygulamakla birlikte, kişisel ve toplumsal gelişime katkı sağlayacak sosyal ve kültürel bilgiye sahip olmayı amaç edinir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |