Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil II | ELT 110 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere uzmanlık alanları olan birinci yabancı dilin dışında, imkanlar ve ihtiyaçlar doğrultusunda belirlenecek ikinci bir yabancı dildeki temel yapıların bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Başlangıç seviyesinde (A1.1) sunulan Yabancı DilI dersinin devamındaki içerik ile öğrenciler önceki öğrenmelerini pekiştirecek ve günlük hayatta kulanabilecekleri dil yapılarını öğrenmeye devam etmeleri hedeflenmektedir. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini etkin bir şekilde kullanmaya teşvik edileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Öğrencisi oldukları İngilizce Öğretmenliği programının olanaklarına bağlı olarak, öğretmen adayları ikinci yabancı dil olarak şu derslerden birini seçebilirler: Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Arapça, Japonca, Çince, Rusça ve Yunanca. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İkinci yabancı dildeki günlük dil kalıplarını bilir ve kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
2 | İkinci yabancı dilin birinci yabancı dilden (İngilizce) farklı olduğu noktaları gözlemler | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | İkinci yabancı dili kullanarak yapmak istediklerini söyler. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | İkinci yabancı dildeki üretken becerileri (konuşma ve yazma) etkili bir şekilde kendini ifade etme noktasında kullanır. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Özerk öğrenme için gerekli adımları ikinci yabancı dili öğrenirken takip eder. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giris / Beklentiler / Genel tekrar. | |
2 | Ünite 3- Belirli / belirsiz / olumsuz Artikel; Imperativ mit Sie | |
3 | Ünite 3- Yerleri, binalari, trafik araclarini adlandirabilmek; Artikelleri ögrenmek | |
4 | Ünite 3- Yol / yön sorabilmek ve tarif edebilmek VE 1. KISASINAV | |
5 | Ünite 4- Cümle Yapisi; Akkusativ ve Akkusativ alan fiiller; W-Sorulari | |
6 | Ünite 4- Ögünler / Yiyecekler / Icecekler / Is Yerleri | |
7 | Ünite 4- Yemek hakkinda konusabilmek; alisverisi planlayabilmek; alisveris esnasinda konusmak; Yemek esnasinda konusmak VE 2. KISASINAV | |
8 | Vize Haftası | |
9 | Ünite 5- Zaman belirtecleri um, am, von ... bis; Possesivartikel mein, dein, ....; | |
10 | Ünite 5- Modalverben im Satz: Satzklammer; Modalverben müssen, können, wollen | |
11 | Ünite 5- Saatleri anlamak ve söyleyebilmek; Zaman belirtebilmek; aile hakkinda konusabilmek; randevulasabilmek, gec kalindiginda özür dileyebilmek; telefonda bir randevu tanimlamak VE 1. ÖDEV | |
12 | Ünite 6- Ayrilabilir fiiller; Präposition "für" + Akkusativ; Personalpronimina mich, dich,....; | |
13 | Ünite 6- Präteritum haben und sein; | |
14 | Ünite 6- birlikte bir sey planlayabilmek; dogum günleri hakkinda konusabilmek; bir daveti anlayabilmek ve yanitlamak; restoranda siparis verip hesap ödeyebilmek; bir olay hakkinda konusabilmek; radyoda etkinlik tüyolarini anlayabilmek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Netzwerk A1.1, (Kurs- und Arbeitsbuch), Klett |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |