Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Etkili İletişim Becerisi | YTO 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BEKİR İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, özellikle alanda çalışacak öğretici adaylarına ihtiyaç duyacakları iletişim becerilerini kazandırmak, yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik konuşma becerisine ilişkin kurmasal ve uygulamalı bilgileri öğrencilere kazandırmak ve yapılacak sınıf içi uygulamalarla da adayların kazandıkları etkili iletişim becerilerini içselleştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Yalnızca ana dili öğretiminde değil yabancı öğrenciler söz konusu olduğunda da etkili iletis¸im, okutmanlar açısından büyük önem arz etmektedir. Bu nedenle o¨zellikle o¨gˆretmen-o¨gˆrenci ilis¸kisini gelis¸tirecek etkili iletis¸im kurallarının o¨gˆretilmesi ve öğreticilerin sözlü / sözsüz iletişimin bütün boyutlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmaları ve sahip oldukları bilgiyi de hayata geçirebilmeleri gerekmektedir. Bu bağlamda iletişime ilişkin temel kuramsal ve uygulamalı bilgiler bu dersin ana içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca konuşma becerisinin özellikle yabancı dil olarak Türkçe öğretimindeki öneminden hareketle iletişim olgusu içinde konuşma becerisinin önemi ders kapsamında tartışmaya açılacaktır. Öğrencilerin iletişim alanına ilişkin edinecekleri kuramsal bilgiyi doğrudan alanda uygulayabilecekleri ortamlar yaratılarak teori ile pratiğin birleştirilmesi ve hedef kitlenin ihtiyaçlarına uygun iletişim kanallarının kurulması beklenmektedir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | iletişimin temel unsurlarını bilir fonksiyonlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
2 | İletişim türlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
3 | iletişim tiplerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
4 | Yabancılara Türkçe öğretimine etkili iletişimin yol ve yöntemlerini bilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Emiroğlu, Semir. (2013). Konuşma Eğitimi, içinde: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi El kitabı, Grafiker Yayınları Sallabaş M. E. (2012). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Kaygılarının Değerlendirilmesi, Turkish Studies. 7/3, 2199-2218 Baykara Pehlivan, K. (2005). Öğretmen adaylarının iletişim becerisi algıları üzerine bir çalışma. İlköğretim-Online. 4(2), 17-23. http://ilkogretim-online.org.tr Çuhadar C., Özgür H. ve Akgün F., Gündüz Ş. (2014). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ve İletişimci Biçimleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 15(1), 295-311. Deniz, K. (2013). Eğitimde etkili iletişim. A. Güzel, H. Karatay (Ed.). Türkçe öğretimi el kitabı. (s. 521-570). Ankara: Pegem Akademi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | iletişimin temel unsurlarını bilir fonksiyonlarını açıklar |
2 | İletişim türlerini tanır |
3 | iletişim tiplerini tanır |
4 | Yabancılara Türkçe öğretimine etkili iletişimin yol ve yöntemlerini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|