| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Problem Çözme ve Stratejileri | IME 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI, |
| Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Mithat TAKUNYACI |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin etkili problem çözme basmaklarını ve stratejilerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Problem Çözme Basamakları ( Problemi Anlama, Plan Yapma, Planı Uygulama, Çözümün Kontrolü, Yeni Bir Problem Üretme), Problem Çözme Stratejileri ( Şema Çizmek, Liste Hazırlamak, Tahmin ve Kontrol Etmek, Bölmek ve Yönetmek, Örüntü Aramak, Sondan Başlamak). |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Problem çözme hakkındaki teorik bilgilerini açıkça ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Problemi şema çizme stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Problemi liste hazırlama stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Problemi tahmin ve kontrol etme stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Problemi mantıksal sorgulama stratejisini kullanarak çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Problemin çözümüne farklı bakış açıları önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin problem çözme hakkındaki teorik bilgilerinin incelenmesi. | |
| 2 | Problemin Şema Çizerek Çözülmesi | |
| 3 | Problemin Liste Hazırlanarak Çözülmesi | |
| 4 | Problemin Tahmin ve Kontrol Edilerek Çözülmesi | |
| 5 | Problemin Bölerek ve Yöneterek Çözülmesi | |
| 6 | Problemin Örüntü Oluşturarak Çözülmesi | |
| 7 | Problemin Sondan Başlayarak Çözülmesi | |
| 8 | Problemin Mantıksal sorgulama ile Çözülmesi | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Problemin Benzer ve Basit Bir Problemden Yararlanılarak Çözülmesi | |
| 11 | Problemin Çözümüne Farklı Bir Bakış Açısı Geliştirmek | |
| 12 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları | |
| 13 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları | |
| 14 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Altun, M., (2008). İlköğretim İkinci Kademe Matematik Öğretimi, Aktüel Yayınları |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Problem çözme hakkındaki teorik bilgilerini açıkça ifade eder. |
| 2 | Problemi şema çizme stratejisini kullanarak çözer. |
| 3 | Problemi liste hazırlama stratejisini kullanarak çözer. |
| 4 | Problemi tahmin ve kontrol etme stratejisini kullanarak çözer. |
| 5 | Problemi mantıksal sorgulama stratejisini kullanarak çözer |
| 6 | Problemin çözümüne farklı bakış açıları önerir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||