| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Öğretiminde Matematiksel Modelleme | IME 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Emine Nur BİLGİÇ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin Matematiksel Modelleme Yeteneklerinin Geliştirmek ve Anlamlı Modellemeler Oluşturmalarını Sağlamak. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematiksel problem çözmeyi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
| 2 | Model, matematiksel model ve matematiksel modelleme kavramlarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Modelleme çeşitlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Modelleme problemlerini modelleme basamaklarına uygun olarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Modellemenin tarihi ve epistemolojik tabanını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Modellemenin müfredat uygulamalarındaki önemini değerlendirir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Matematiksel modelleme tekniklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dönem İçinde Yapılacakların Planlanması ve Konuların Tanıtılması | |
| 2 | Matematiksel Problem Çözme | |
| 3 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
| 4 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
| 5 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
| 6 | Matematik Öğretiminde Eğilimler ve Modelleme Problemleri | |
| 7 | Matematik Öğretiminde Eğilimler ve Modelleme problemleri | |
| 8 | Modellemenin Tarihi ve Epistemolojik Tabanı ve Müfredat Uygulamaları | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Modellemenin Tarihi ve Epistemolojik Tabanı ve Müfredat Uygulamaları | |
| 11 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
| 12 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
| 13 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
| 14 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Modelling, Applications and Applied Problem Solving, Editors Wernel Blum, Morgen Niss, Ian Huntley |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Matematiksel problem çözmeyi tanımlar. |
| 2 | Model, matematiksel model ve matematiksel modelleme kavramlarını ifade eder. |
| 3 | Modelleme çeşitlerini açıklar. |
| 4 | Modelleme problemlerini modelleme basamaklarına uygun olarak çözer. |
| 5 | Modellemenin tarihi ve epistemolojik tabanını açıklar. |
| 6 | Modellemenin müfredat uygulamalarındaki önemini değerlendirir. |
| 7 | Matematiksel modelleme tekniklerini uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||