| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Programlama | YBS 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Learning the Python language, which is widely used in data analysis and visualization |
| Dersin İçeriği | The course includes programming basics and applications in the Python language. The course offers applications from different fields of engineering and computer science: simulation, optimization, data analysis, data visualization, image processing, machine learning, etc. Topics covered: Python programming language, use of external libraries, lists, dictionaries, tables, error handling, data visualization. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir programın algoritmasını ve akış şemasını oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 2 | Genel programlama prensiplerini iyi bilir, programlama teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Programı yazarken, hangi değişken için hangi veri tipini, kontrol ve döngü yapılarını nasıl kullanması gerektiğini bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 4 | Sınıf, nesne, metod ve değişken kavramlarını ve bunlar arasındaki ilişkiyi, algoritması oluşturulan programı koda dökecek seviyede bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, |
| 5 | Dosyalara erişir ve işlem yapar | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Algoritmik program tasarımı, akış şemaları | |
| 2 | Değişkenler, veri tipleri ve giriş-çikiş komutlari | |
| 3 | Kontrol Yapıları, Döngüler | |
| 4 | Sınıflar, nesneler, metot ve fonksiyonlar | |
| 5 | Numpy Paketi | |
| 6 | Pandas Paketi | |
| 7 | Hata Yakalama | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Tarih Ve Zaman | |
| 10 | Veri Okuma | |
| 11 | Veri Görselleştirme 1 | |
| 12 | Veri Görselleştirme 2 | |
| 13 | İstatiksel Analizler | |
| 14 | Öğrenci Sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni nesil bilişim temelli iş analitiği tekniklerini kullanabilir ve bu yöntemleri işletme problemlerine uygular | ||||||
| 2 | Geliştirilen çözümleri İş Zekası araçları gibi bilişim teknolojileri ile sunar | X | |||||
| 3 | Operasyonel işlerin yürütülebilmesi için gerekli rutin kararları bilişim teknolojileri yardımıyla verir | ||||||
| 4 | Orta ve uzun vadeli stratejik kararları bilişim sistemleri yardımıyla oluşturur | X | |||||
| 5 | İşletme süreçlerini bilişim sistemleri yardımıyla elektronik biçime dönüştürebilir | X | |||||
| 6 | Elektronik dönüşümü gerçekleşmiş süreçlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlar | ||||||
| 7 | Alan ile ilgili temel seviyede literatür taraması yapar | X | |||||
| 8 | Araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi bilişim konularına uygular | X | |||||
| 9 | Takım çalışmalarında ekip içi iletişimi sağlayarak çalışma grubuna liderlik yapar | ||||||
| 10 | Bilişim projeleri yönetiminde grup iletişimi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir programın algoritmasını ve akış şemasını oluşturabilir. | ||||||||||
| 2 | Genel programlama prensiplerini iyi bilir, programlama teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||
| 3 | Programı yazarken, hangi değişken için hangi veri tipini, kontrol ve döngü yapılarını nasıl kullanması gerektiğini bilir. | ||||||||||
| 4 | Sınıf, nesne, metod ve değişken kavramlarını ve bunlar arasındaki ilişkiyi, algoritması oluşturulan programı koda dökecek seviyede bilir. | ||||||||||
| 5 | Dosyalara erişir ve işlem yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||