| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletme Tarihi | YNO 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA DİL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Lisans üstü seviyede öğrencilerin, işletme tarihi disiplini çerçevesinde işletmeciliğin gelişimi dünyadan örnekler ile öğrenmesi, yönetim düşüncesinin evrimine dair temel bilgi seviyesini derinleştirmesi. |
| Dersin İçeriği | Ekonomik teoriler ve işletme tarihi, İşletme tarihi ve yönetim çalışmaları, İşletmenin fonksiyonlarında yaşanan değişmelerin ABD,Japonya ve Almanya işletmeleri bağlamında incelenmesi, işletme ve toplum ilişkisi, Türk işletme tarihi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarihsel Süreçte İşletmeler ve Toplum | |
| 2 | Ekonomik Teoriler ve İşletme Tarihi | |
| 3 | İşletme Tarihi ve Yönetim Çalışmaları | |
| 4 | Organizasyon Formlarına İlişkin Tarihsel İnceleme | |
| 5 | Organizasyon Formlarına İlişkin Tarihsel İnceleme | |
| 6 | İşletmenin Fonksiyonlarında Tarihsel Süreçte Meydana Gelen Değişimi | |
| 7 | İşletmenin Fonksiyonlarında Tarihsel Süreçte Meydana Gelen Değişim | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri- ABD | |
| 10 | İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri-Japonya | |
| 11 | İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri-Almanya | |
| 12 | Türk İşletme Tarihi | |
| 13 | Türkiye’de Küçük İşletmelerin Tarihsel Hikayeleri | |
| 14 | Türkiye’de Holdinglerin Hikayeleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
1- Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks.
2- Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi.
3- Buğra, A. “Devlet ve İşadamları”,İletişim Yayınları.
4- Kipping, Matthias and Üsdiken, Behlül, “History in organization and management theory: more than meets the eye”, Academy of Management Annals, April 2014 (SSCI)
5- Üsdiken, Behlül and Kipping, Matthias, History and organization studies: a long-term view Organizations in Time: History, Theory, Methods, Bucheli, Marcelo and Wadhwani, R. Daniel (eds.), Oxford, UK: Oxford University Press, February 2014, 33-55
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim ve organizasyondaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygular | ||||||
| 2 | Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir. | ||||||
| 3 | Bağlamın ve kültürün kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini anlayın ve açıklar | ||||||
| 4 | Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir | ||||||
| 5 | Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar | ||||||
| 6 | Yönetim ve organizasyon" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder | ||||||
| 7 | Organizasyonel sorunlara uygun çözümler bulur | ||||||
| 8 | Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma sorusu önerir | ||||||
| 9 | Yönetim ve organizasyon alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için başvurur | ||||||
| 10 | Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 0 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 2. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|