| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar | IKA 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İKY alanındaki en son yaklaşımların tanıtılması |
| Dersin İçeriği | Dinamik bir alan olarak İKY |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İk´da gerçekleşen değişimi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Teknoloji ve iletişim kaynaklarının ikda kullanım alanlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | İk´da eğitimin ve denetimin gelişimini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Örnek olaylar ile uygulama hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: İKY nereden nereye? | |
| 2 | Değişimin dinamiği: bilgi toplumu mu? | |
| 3 | 21. yüzyılda İK içeriğinin genişlemesi | |
| 4 | Bilgi yönetiminin önemi | |
| 5 | İK için eğitimin önemi | |
| 6 | İK denetimi | |
| 7 | Strateji ve İk için stratejiler | |
| 8 | Esneklik tartışmaları | |
| 9 | Bilgi teknolojileri | |
| 10 | Örnek olaylar | |
| 11 | Örnek olaylar | |
| 12 | Örnek olaylar | |
| 13 | Örnek olaylar | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | -İlgili ders notları ve ders kitapları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | ||||||
| 2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | ||||||
| 3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | ||||||
| 4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | ||||||
| 5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | ||||||
| 6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | ||||||
| 7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | ||||||
| 8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | ||||||
| 9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | ||||||
| 10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İk´da gerçekleşen değişimi öğrenir | ||||||||||
| 2 | Teknoloji ve iletişim kaynaklarının ikda kullanım alanlarını öğrenir | ||||||||||
| 3 | İk´da eğitimin ve denetimin gelişimini kavrar. | ||||||||||
| 4 | Örnek olaylar ile uygulama hakkında bilgi sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Ödev | 30 |
| 3. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||