Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayarlı Finans Uygulamaları | EKO 358 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1.Excel ve Spss programını tanıma 2. Bu programları hızlı ve doğru kullanabilme 3. Bu programlar ile finansal problemlere çözüm üretebilme |
Dersin İçeriği | Excel ve Spss programlarını kullanmayı finans bağlamında öğretmek. İşletmede finansal problemlere çözümler üreterek işletme öğrencilerinin gerekli bilgilere sahip olmasını sağlamak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Excel ve spss gibi gerekli programları öğrenmek | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
2 | Bu programları vaka analizleri ile birlikte kullanmak | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
3 | Karşılaşılabilecek finansal problemleri hakkında bilgi edinmek | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
4 | Söz konusu programları makro finans uygulamalarında kullanmak | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
5 | Bilgisayar programları ile finansal problemlere çözüm üretmek |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Excel programının geliştirilme amacı nedir? | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
2 | Excel programının temel uygulamalarına hızlı ve genel bir giriş -1 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
3 | Excel programının temel uygulamalarına hızlı ve genel bir giriş -2 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
4 | Excel ile finansal raporlama | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
5 | Excel ile temel analiz ? teknik ananliz | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
6 | Excel ile faiz hesaplamaları ve anüite hesaplamaları, net şimdiki değer- iç verim oranı hesaplamaları | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
7 | Excel ile finansal bütçeleme simülasyonu ve modellemesi-1 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
8 | Excel ile finansal bütçeleme simülasyonu ve modellemesi-2 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
9 | ARASINAV | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
10 | Excel ile nakit bütçesi modellemesi ve modele üzerinde iyileştirme çalışmaları-1 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
11 | Excel ile nakit bütçesi modellemesi ve modele üzerinde iyileştirme çalışmaları-2 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
12 | Excel ile yatırım projelerinin değerlemesi ve model kurarak karar verme teknikleri-1 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
13 | Excel ile yatırım projelerinin değerlemesi ve model kurarak karar verme teknikleri-2 | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
14 | FİNAL | Excel ile makrolar ; Süleyman Uzunköprü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları | Principles of Finance with Excel, Simon Benningg, Oxford University Press, 2006 Excel programı ile alakalı tüm kitaplar Excel İle İşletme Analizi; Conrad Carlberg; Sistem yayıncılık; |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | ||||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | ||||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |