| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulama Atölyesi II (Yöresel Dokuma Tasarımı II) | HKE 414 | 8 | 2 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk halı Kilim ve diğer dokuma yörelerinin teknik, tasarım ve malzeme özelliklerinin belirlenmesi. Yöresel birikimlerden faydalanma kriterleri ve günümüz tasarımlarında uygulanabilmesinin araştırılması. |
| Dersin İçeriği | Orta Asya´dan Anadolu´ya halı kilim ve diğer dokuma örneklerinin analiz edilmesi. Geçmiş birikimden yola çıkılarak yeni tasarımlar yapılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yöre özelliklerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Halı Kilim ve Diğer dokuma yörelerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Dokuma ve teknik özellikleri analiz eder. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Tasarım ilkelerini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Sentez yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 6 | Geçmiş tasarım özelliklerinden yola çıkarak yeni tasarım yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk El Dokumalarının teknik ve tasarım özellikleri. | |
| 2 | Seçilen yöre ve özelliklerinin analiz edilmesi. | |
| 3 | Yöresel tasarım özelliklerinin tespit edilmesi. | |
| 4 | Belirlenen temaya yönelik tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışması | |
| 5 | Eskizlerin sunumu ve eleştirisi. | |
| 6 | Eskizlerin sunumu ve eleştirisi. | |
| 7 | Eskizlerin sunumu ve eleştirisi. | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | Eskiz çalışmalarından,ürüne dönüşebilecek tasarımın seçilmesi. | |
| 10 | Tasarımın teknik çözümlenmesine yönelik sunum ve tartışma. | |
| 11 | Tasarımın renk ve malzeme araştırılmasının yapılması. | |
| 12 | Uygulama ve tartışma. | |
| 13 | Uygulama ve tartışma. | |
| 14 | Tasarımın sunum ve eleştirisi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Halı kataloğu 1-2-3-4-5, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, DÖSİM, Ankara, 1995, Türkiye. Genç, M- Kayıpmaz, F-N, Tarihten Günümüze Bergama Halıları, Berksav yayınları, İZMİR 2001. Türk Soylu Halklarının Halı, Kilim ve Cicim Sanatı, Uluslar arası Bilgi Şöleni Bildirileri, 27-31 Mayıs Deniz, B. Türk Dünyasında Halı, Düz Dokuma Yaygıları, Atatürk Kültür Merkez Başkanlığı Yayınları., İzmir 2000 Tekçe, E. F.Pazırık, Altaylardan Bir Halının Öyküsü. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1993. |
| Ders Kaynakları | Halı ve diğer dokumalarla ilgili Görsel ve basılı tüm yayınlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Yöre özelliklerini analiz eder. |
| 2 | Halı Kilim ve Diğer dokuma yörelerini bilir. |
| 3 | Dokuma ve teknik özellikleri analiz eder. |
| 4 | Tasarım ilkelerini uygular |
| 5 | Sentez yapar. |
| 6 | Geçmiş tasarım özelliklerinden yola çıkarak yeni tasarım yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 252 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||