| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dokumada Motif ve Sembol -Iv | HKE 436 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | Doç. MİNE TAYLAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çağdaş dünyada sembollerin yeri ve öneminin kavranması. |
| Dersin İçeriği | Çağdaş sembollerin yaşamımızdaki önemi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sembol ve motif arasındaki farkı bilir. | Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Günümüz sembollerini örnekler. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Sanatsal tasarım yapar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Sembol önerisi yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Renklerin etkisini kavrar. | Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Günümüz sembollerinin tartışılması. | |
| 2 | Günümüz sembollerinin tartışılması. | |
| 3 | Günümüz sembollerinin tartışılması. | |
| 4 | Günümüz sembollerinin tartışılması. | |
| 5 | Araştırma için bir çağdaş sembolün seçimi. | |
| 6 | Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma. | |
| 7 | Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma. | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma. | |
| 10 | Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma. | |
| 11 | Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma. | |
| 12 | Sunum. | |
| 13 | Yeni bir sembol oluşturma. | |
| 14 | Yeni bir sembol oluşturma. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Yazılı ve görsel kaynaklar |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Sembol ve motif arasındaki farkı bilir. |
| 2 | Günümüz sembollerini örnekler. |
| 3 | Sanatsal tasarım yapar. |
| 4 | Sembol önerisi yapar. |
| 5 | Renklerin etkisini kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 7 | 7 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||