| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tekstil Konservasyonu | HKE 309 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | AYŞE GAMZE ÖNGEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tekstillerin ömürleri uzatılması amacı ile tekstil konservasyonu ile ilgili bilgi ve koruma yöntemlerinin aktarılması |
| Dersin İçeriği | Tekstillerin korunması ve saklanmasına yönelik Konservasyon yöntemlerini aktarımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tekstil elyaflarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Tekstil üretim yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Konservasyon yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Konservasyonla ilgili yeni araştırmaları takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Tekstil objelerine konservasyon önerisi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Elyafın tanımı ve kimyasal ve fiziksel özellikleri. Doğal ve yapay boyamacılık | |
| 2 | Tekstiller ile ilgili genel bilgi. | |
| 3 | Tekstillerin yıpranmasına neden olan olumsuz çevresel ve insan faktörleri | |
| 4 | Tekstil konservasyon tanımı ve tarihçesi | |
| 5 | Tekstillerin korunmasında uygulanan koruyucu konservasyon yöntemleri | |
| 6 | Tekstillerin korunmasında uygulanan koruyucu konservasyon yöntemleri | |
| 7 | Günümüz Dünya ve Türkiye müzeleri, özel koleksiyonlardaki uygulanan tekstil konservasyon yöntemleri | |
| 8 | vize | |
| 9 | Tekstillerin korunmasında uygulanan depolama yöntemleri | |
| 10 | Tekstillerin korunmasında uygulanan depolama yöntemleri | |
| 11 | Tekstillerin korunarak sergilenmesi | |
| 12 | Tekstillerin korunarak sergilenmesi | |
| 13 | Günümüz Dünya ve Türkiye müzeleri, özel koleksiyonlardaki tekstillerin depolanma yöntemleri | |
| 14 | Günümüz Dünya ve Türkiye müzeleri, özel koleksiyonlardaki tekstillerin sergilenme yöntemleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Konservasyona yönelik yazılı ve görsel tüm kaynaklar |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Tekstil elyaflarını tanır. |
| 2 | Tekstil üretim yöntemlerini bilir. |
| 3 | Konservasyon yapar. |
| 4 | Konservasyonla ilgili yeni araştırmaları takip eder |
| 5 | Tekstil objelerine konservasyon önerisi yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||