| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlköğretimde Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamaları | SNE 421 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih Selim SELLÜM |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin zekâ türlerini anlama ve onlara yönelik öğrenme öğretme ortamları oluşturmayı öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Zeka ve Zeka ile ilgili Kuramlar, Çoklu Zeka Kuramı ve Temel İlkeleri, Çoklu Zeka Kuramındaki Zeka Türleri, Baskın Zeka Alanının Belirlenmesi, Sözel/Dilsel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Mantıksal/Matematiksel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Görsel/Uzamsal Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Müziksel/Ritmik Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Bedensel/Kinestetik Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Sosyal Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, İçsel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Doğacı Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler, Çoklu Zeka Kuramı ve Değerlendirme Çalışmaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Zeka kuramlarını anlar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Çoklu Zeka Kuramındaki zeka türlerini ilişkilendirir. | Anlatım, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 3 | Çoklu Zeka Kuramındaki zeka türlerine etkinlikler tasarlar. | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, | Ödev, |
| 4 | Çoklu Zeka uygulamalarını değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Zeka ve Zeka ile İlgili Kuramları | |
| 2 | Çoklu Zeka Kuramı ve Temel İlkeleri | |
| 3 | Çoklu Zeka Kuramındaki Zeka Türleri | |
| 4 | Baskın Zeka Alanının Belirlenmesi | |
| 5 | Sözel/Dilsel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
| 6 | Mantıksal/Matematiksel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
| 7 | Görsel/Uzamsal Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
| 8 | Müziksel/Ritmik Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Bedensel/Kinestetik Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
| 11 | Sosyal/İçsel Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
| 12 | Doğacı Zeka Alanını Geliştirmeye Yönelik Etkinlikler | |
| 13 | Çoklu Zeka Kuramı ve Değerlendirme Çalışmaları | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | AKBOY, R. (2005). Eğitim Psikolojisi ve Çoklu Zekâ. İzmir: Dinozor Kitapevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Zeka kuramlarını anlar. | |||||||||||||||
| 2 | Çoklu Zeka Kuramındaki zeka türlerini ilişkilendirir. | |||||||||||||||
| 3 | Çoklu Zeka Kuramındaki zeka türlerine etkinlikler tasarlar. | |||||||||||||||
| 4 | Çoklu Zeka uygulamalarını değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||