Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi I (Teknolojik Araştırma) | SRM 429 | 7 | 4 + 2 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstri - okul çalışmasını üst seviyeye çıkarmak ve bilimsel metotlar izlenerek sonuca ulaşmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Proje çalışması için yapılacak olan araştırmanın, konu başlıklarının belirlenmesi. Seçilen proje konusu ile ilgili, yazılı ve görsel kaynak araştırmaların aynı zamanda uygulama taslaklarının oluşturulması. Konu içeriğinin belirlenmesi ve geliştirilmesi. Proje konusunun tam olarak netleşmesi. Proje çalışması ve uygulamalar kontrol edilir. Çalışma sürecinde karşılaşılacak problemler saptanır.Denemeler için ön çalışmalar yapılır. Yapılan uygulamalar üzerinde değerlendirmeler yapılır. Varsa problemler çözülür ve tekrar denemelere devam edilir. Proje dersinde gerekli olan birinci aşama tamamlanmış olur. Proje dosyası hemen hemen son halini almalı ve referans denemeler tamamlanmış olmalıdır. Bu süreç bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
2 | Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak. | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Proje araştırma sonuçlarına uygun uygulamaları gerçekleştirmek. | Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
5 | Deneylerin sonuçlarını rapor etmek. | Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilgisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak. | Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje çalışması için yapılacak olan araştırmanın, konu başlıklarının belirlenmesi. Genel olarak proje konu başlıkları şunlardan oluşmaktadır. Çamur, sır, angop, astar, oksit, pigment, sırlama yöntemleri, çamur hazırlama yöntemleri, pişirim, hammadde. | |
2 | Her öğrenci yapmak istediği araştırma doğrultusunda, en az beş konu başlığı belirler. | |
3 | Seçilen proje konusu ile ilgili, yazılı ve görsel kaynak araştırmaların aynı zamanda uygulama taslaklarının oluşturulması. Konu içeriğinin belirlenmesi ve geliştirilmesi. | |
4 | Proje konusunun tam olarak netleşmesi. | |
5 | 1. Quiz (Yazılı) | |
6 | Proje taslak planı oluşturulur. Bu plan doğrultusunda dosya ve uygulama süreçleri ile ilgili yapılacak aşamalar belirlenir. | |
7 | Proje taslağı içerisinde yer alan uygulama çalışmaları ve proje dosyası için süre tespiti yapılır. Gerekli olacak mekanik aletlerin ve imkanların değerlendirilmesi. | |
8 | Tüm çalışmaların gelişimi kontrol edilir. Gerekli teorik bilgiler karşılıklı değerlendirilir ve geliştirilir. Proje konuları ile ilgili Endüstriyel şirketler ve orta ölçekli atölyelere araştırma gezileri düzenlenir. | |
9 | Proje çalışması ve uygulamalar kontrol edilir. Çalışma sürecinde karşılaşılacak problemler saptanır.Denemeler için ön çalışmalar yapılır. | |
10 | 2. Quiz (Yazılı) | |
11 | Öğrencilerin çalışmalarındaki eksikler tespit edilir. Bu eksikleri tamamlayıcı ödevler ve araştırmalar verilir. Denemeler için gerekli matematiksel işlemler tamamlanır ve uygulama aşamasına geçilir. | |
12 | Referans denemelerin uygulama aşamasına devam edilir. | |
13 | Yapılan uygulamalar üzerinde değerlendirmeler yapılır. Varsa problemler çözülür ve tekrar denemelere devam edilir. Proje dersinde gerekli olan birinci aşama tamamlanmış olur. | |
14 | Dosya ve uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi GENÇ , Soner, Sır Sanatı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |