| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Üç Boyutlu Modelleme I | SRM 311 | 5 | 1 + 2 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin bilgisayar desteği ile iki ve üç boyutlu özgün tasarımlar yapabilmesi. |
| Dersin İçeriği | Bilgisayar ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim yapabilmesi için gerekli menü ve ikonların örneklerle incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturur. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | 3D programı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | 3D programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar destekli çizim hakkında genel bilgi verilir. | |
| 2 | 2 Boyutlu modelleme araçların kullanımı. Örnek tabak teknik resmi. | |
| 3 | 2 Boyutlu düzenleme araçları kullanımı. Örnek çaydanlık teknik resmi. | |
| 4 | 2 Boyutlu ölçülendirme araçları kullanımı. Örnek lavabo teknik resmi. | |
| 5 | I. Kısa Sınav | |
| 6 | Katı Modellemeye giriş. Temel modelleme araçları kullanımı | |
| 7 | Örnek olarak verilen masa, sehpa ve sandalye modelleme | |
| 8 | Solid Modelleme Tekniği. Örnek fincan modelleme | |
| 9 | II. Kısa Sınav | |
| 10 | Solid Modelleme Tekniği. Örnek tabak ve vazo modelleme | |
| 11 | Solid düzenleme komutları kullanımı. Kül tablası modelleme | |
| 12 | Ara sınav | |
| 13 | Bilgisayar ekranı, faresi, televizyon kumandası modelleme | |
| 14 | Limon sıkacağı modelleme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dönmez C. Dönmez S. Rhino Ceros 4 ile modelleme. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. |
| 2 | 3D programı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. |
| 3 | 3D programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. |
| 4 | Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||