Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım Vııı | MIM 402 | 8 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | MIM 401 |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SÜHEYLA BÜYÜKŞAHİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL HAKKI DEMİR, Doç.Dr. HATİCE SENEM DOYDUK, Arş.Gör.Dr. EMRE DEMİRTAŞ, Prof.Dr. TAHSİN TURĞAY, Doç.Dr. CEM KIRLANGIÇOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi MASOUMEH KHANZADEH, CENGİZHAN AYDIN, SERKAN YETGİN, Arş.Gör. EMRE KURUÇAY, AHMED İLYAS BİLGİN, MURAT ÇETİN, Arş.Gör. İDRİS CAN IRIZ, KUTLU İNANÇ BAL, SERHAT ÖZLÜ, HAKAN EVKAYA, GÖKHAN AKSOY, Arş.Gör. ÖMER FARUK BAYRAKTARLI, Öğr.Gör. İLKER ERDOĞMUŞ, KADİR CEM SORGUÇ, SERRA AYHAN ÖNCÜ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mimarlık öğrenimlerinin son dönemine gelmiş öğrencilerin mikro ölçekte bir yapıyı oluşturan tüm öğe ve ilişkileri makro ölçekte ise yapı ve yapı topluluklarının; toplum, kent ve tabiat ilişkiselliğinde kavrandığı bir süreç hedeflenmektedir. Süreç sonunda tüm eğitim dönemi de göz önünde bulundurularak öğrencinin belli bir mesleki yeterlilik düzeyine gelmiş olması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bir yapının programatik ve tektonik ilişkilerinin çözümlenmesi, kentle karşılaşma aralıklarında yapının gündelik hayata katılımı ve kamusal alan ilişkisi, bir tasarım ürününün kent ve tabiat ara kesitine etkileri gibi çeşitli ölçeklerde program ve problemlerin tartışılıp çözümleneceği bir projeyi içerir. Öğrencinin tüm dönem boyunca bireysel olarak yürüteceği bu projede, arazi gezileri, mimarlık ve diğer disiplinlerden uzmanlarla gerçekleştirilecek seminerler, atölye çalışmaları, konuyla ilişkili çeşitli metinlerin tartışılması planlanmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir problemin tanımı ve çözümlenmesi noktasında gerekli araştırma tekniklerini bilir, özgün yorum ve düşünme pratiği kazanır. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
2 | Tasarımı bir nesne üretimi olmanın ötesinde toplum-tabiat ilişkiselliğinde ele alır ve ortama söylemsel ve pratik alanda katkı yapar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
3 | Bir yapıyı oluşturan içerik ve koşullara hakim olur, strüktürel ilişkileri okuyup çözümleyebilir, detay üretme noktasında deneyim kazanır. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
4 | Kenti oluşturan fragmanları, tüm canlılara ait yaşamları ve gündelik hayatı referans alarak sürdürülebilir, etik , katılımcı ve kolektif bir üretim anlayışına sahiptir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
5 | Bir tasarım ürünün sözlü ve görsel sunumuna ait çeşitli araç ve yöntemleri kavrar ve pratik olarak da gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Tasarım Problemi ve İçeriğinin Aktarılması, Süreç Planlaması | |
2 | Arazi Gezisi ve Genel Değerlendirme | |
3 | Seminer | |
4 | 1. ara jüri | |
5 | Bireysel Çalışma | |
6 | Bireysel Çalışma | |
7 | 2. Ara Jüri | |
8 | Bireysel Çalışma | |
9 | Bireysel Çalışma | |
10 | 3. Ara Jüri | |
11 | Bireysel Çalışma | |
12 | 4. Ara Jüri | |
13 | Bireysel Çalışma | |
14 | Final Jürisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 20 |
2. Proje / Tasarım | 30 |
3. Proje / Tasarım | 40 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|