| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Tasarım Iv | MIM 202 | 4 | 4 + 4 | 6 | 10 | 
| Ön Koşul Dersleri | Mimari Tasarım III (MIM 201) dersinden başarılı olmak.  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SÜHEYLA BÜYÜKŞAHİN | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. HATİCE SENEM DOYDUK, GİZEM NUR ŞAN, Öğr.Gör. İLKER ERDOĞMUŞ, EBRU PAKEL, HİLAL ŞAVLI, GÜRKAN KUTLUAKDOĞAN, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu atölyede, kentsel ve/veya tarihi doku içinde mimari tasarım programı yürütülür. Atölye, gelenek ve yenilik, mekan-taşıyıcı sistem ilişkileri, çevre, iklim, arazi koşulları bağlamında, seçilen program(lar)a göre mekan tasarımı üzerinde temellenir.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bu atölyenin konusu okul, kütüphane, yurt, enstitü yapıları gibi eğitim temalı işlevler için kentsel ve/veya tarihsel dokuda bir programın ve bu programa göre yapı gruplarından oluşan bir tasarımın gerçekleştirilmesidir.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Varolan yapılı çevreyi analiz edebilmek ve belgeleyebilmek | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 2 | Geleneksel bir yerleşimi okuyabilmek ve bağlamsalcılık açısından rasyonel bir tasarımın nasıl uygulanabileceğini öğrenebilmek | Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 3 | Tasarlanmış çevrede belirlenmiş amaçları başarmak için tasarım prensiplerini ve elemanlarını uygulayabilmek ve kullanabilmek | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 4 | Bir tasarım fikri geliştirebilmek (kolaj, şemalar, eskizler, maketler aracılığıyla) | Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 5 | Verilen mimari programı çözebilmek | Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 6 | Tasarım problemini geliştirmede ergonomi ve antropometri temellerini tanımlayabilmek | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| 7 | Tasarım probleminin kavramları ve çözümleri için gerekli teorik bilgi ve teknik becerileri uygulayabilmek | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, 1. proje konusu tanıtımı, teknik gezi: proje arazisi gezisi | |
| 2 | Arazi analizi teslimleri ve kavramsal tasarımın gelştirilmesi | |
| 3 | Kavramsal tasarımın geliştirilmesi | |
| 4 | Mimari projenin geliştirilmesi | |
| 5 | Birinci projenin final jürisi | |
| 6 | 2. proje konusu tanıtımı, kavramsal tasarımın geliştirilmesi | |
| 7 | Kavramsal tasarımın geliştirilmesi ve panel jüri | |
| 8 | Mimari projenin geliştrilmesi | |
| 9 | Mimari projenin geliştirilmesi | |
| 10 | Panel jüri | |
| 11 | Mimari projenin geliştirilmesi | |
| 12 | Mimari projenin geliştirilmesi ve sunum teknikleri | |
| 13 | İkinci Proje teslimi ve panel jüri | |
| 14 | Portfolyo tasarımı, çizimler ve teslimi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yok  | 
                                
| Ders Kaynakları | Perkins Eastman Architects, 2000. Building Type Basics For Elementary And Secondary Schools, John Wiley and Sons, New York.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Varolan yapılı çevreyi analiz edebilmek ve belgeleyebilmek | 
| 2 | Geleneksel bir yerleşimi okuyabilmek ve bağlamsalcılık açısından rasyonel bir tasarımın nasıl uygulanabileceğini öğrenebilmek | 
| 3 | Tasarlanmış çevrede belirlenmiş amaçları başarmak için tasarım prensiplerini ve elemanlarını uygulayabilmek ve kullanabilmek | 
| 4 | Bir tasarım fikri geliştirebilmek (kolaj, şemalar, eskizler, maketler aracılığıyla) | 
| 5 | Verilen mimari programı çözebilmek | 
| 6 | Tasarım problemini geliştirmede ergonomi ve antropometri temellerini tanımlayabilmek | 
| 7 | Tasarım probleminin kavramları ve çözümleri için gerekli teorik bilgi ve teknik becerileri uygulayabilmek | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 35 | 
| 2. Ara Sınav | 35 | 
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 
| 3. Ara Sınav | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 45 | 
| 1. Final | 55 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | 
| Proje / Tasarım | 2 | 10 | 20 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 290 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||