| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Tasarım I | MIM 101 | 1 | 4 + 4 | 6 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İREM HAFIZ |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. SEREFRAZ AKYAMAN, Arş.Gör.Dr. EMRE DEMİRTAŞ, HACER BOZKURT, ASLI ALDEMİR, HİLAL ÖZDİL, Arş.Gör. EMRE KURUÇAY, Arş.Gör. ÖMER FARUK BAYRAKTARLI, NESLİHAN İMAMOĞLU, AYŞENUR İBRİKÇİ, İLKE ZEYFEOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bir süreç ve ortam olarak tasarımı tanıtmak ve öğrenciye temel tasarım beceri nosyonlarını kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Görsel algı ve kompozisyonun temel ilkeleri, mekanı oluşturan biçimsel ögeler, mekan hiyerarşisi konuları kısa süreli stüdyo ödevleri aracılığı ile verilir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tasarım yapma deneyimini edinecektir. | Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Mimari tasarımı etkileyen insan, insan algısı ve çevre konularından haberdar olacaktır. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| 3 | Renk, doku, ışık gibi konularla üç boyutlu tasarımı ilişkilendirebilecektir. | Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Grafik iletişim ve maket yapma tekniklerini kullanabilecektir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | İki ve üç boyutlu kompozisyonları görsel olarak analiz edebilecektir. | Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Boşluk örüntüleri | |
| 2 | Hacim, Kütle, Form | |
| 3 | Yeryüzüne müdahale aracı olarak zemin oluşturma. | |
| 4 | Zemin-Yüzey ve Örtü Konfigürasyonu | |
| 5 | Özne-Nesne ve Beden-Mekan | |
| 6 | Zaman-Mekan-Hareket | |
| 7 | Yapı-Form ve Strüktür | |
| 8 | Kapsam-Bağlam ve Yer | |
| 9 | Yapı-Form ve Strüktür | |
| 10 | Program-Konstrüksiyon-Konfigürasyon, Kapsam-Bağlam | |
| 11 | Program-Konstrüksiyon-Konfigürasyon, Kapsam-Bağlam | |
| 12 | Program-Konstrüksiyon-Konfigürasyon, Kapsam-Bağlam | |
| 13 | Program-Konstrüksiyon-Konfigürasyon, Kapsam-Bağlam | |
| 14 | Final Teslimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yok |
| Ders Kaynakları | Arnheim, Rudolf. The Dynamics of Architectural Form. Berkeley: University of California, 1977. Baker, Geoffrey Howard. Design Strategies in Architecture: An Approach to the Analysis of Form. London: Van Nostrand Reinhold, 1996. Berger, John. Görme Biçimleri. Istanbul: Metis, 1993. Ching, Francis. Architecture: Form, Space and Order. New York: Van Nostrand Reinhold, 1996. [Mimarlik, Biçim, Mekân ve Düzen. Istanbul: Yapı Frampton, Kenneth. Modern architecture: a Critical History. London: Thames and Hudson, 1992. Frederick, Matthew. 101 Things I Learned in Architecture School. Cambridge, Mass., London: MIT Press, 2007. Hertzberger, Herman. Lessons for Students in Architecture. Rotterdam: 010 Publishers, 1998. Le Corbusier. Mimarlık Öğrencileriyle Söyleşi. Istanbul: Yapı Kredi, 1993. Meiss, Pierre von. Elements of Architecture: from Form to Place. London: Van Nostrand Reinhold, 1990. Onat, Esen. Mimarlık Form ve Geometri. Istanbul: Yapı Endüstri, 1991. Rasmussen, Steen Eiler. Experiencing Architecture. Cambridge: MIT Press, 1962. Some Dictionaries and Reference Books Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi. İstanbul: Yapı Endüstri Yay. Hasol, Doğan. Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: Yapı Endüstri Yay. Neufert, Architects? Data. Öke, Altan. Tasarım Stüdyoları İçin Kavramsal Dizin ve Mimarlık Terimleri Sözlüğü. Istanbul: Literatür Yay., 2005. Özbalkan, Nuri. Yapı-Mimarlık İnşaat Mühendisliği Terimleri Sözlüğü. Alfa Yay. 1999 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Tasarım yapma deneyimini edinecektir. |
| 2 | Mimari tasarımı etkileyen insan, insan algısı ve çevre konularından haberdar olacaktır. |
| 3 | Renk, doku, ışık gibi konularla üç boyutlu tasarımı ilişkilendirebilecektir. |
| 4 | Grafik iletişim ve maket yapma tekniklerini kullanabilecektir. |
| 5 | İki ve üç boyutlu kompozisyonları görsel olarak analiz edebilecektir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 15 |
| 2. Proje / Tasarım | 35 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 10 |
| 3. Proje / Tasarım | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 6 | 4 | 24 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 3 | 5 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 260 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||