Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Film / Video Teknikleri | GIT 214 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | None |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SAVAŞ YAVUZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör. SAVAŞ YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sinematografinin temel öğelerinin, kavram ve terimlerinin anlatılmasını, film dilini oluşturan bileşenlerin yaratıcı üretim sürecindeki rolü ve öneminin açıklanmasını, bir ifade aracı olarak film biçiminin kavranmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Sinematografinin temel öğelerini ve bu öğelerin anlam yaratma sürecindeki işlevlerini içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Film yapım tekniklerinin temel kavram ve terimlerini öğrenir. | Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
2 | Film üretim sürecindeki evreleri öğrenir. Yapım departmanlarını ve görev dağılımlarını kavrar. | Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Bir film tasarlamak için gerekli temel bilgileri edinir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
4 | Çerçeve, ölçek ve açı gibi kavramları öğrenir. Görüntünün teknik oluşum sürecini kavrar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Kamera ve ışık ekipmanlarını tanır. Güncel sistemleri ve işlevlerini öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Temel post prodüksiyon mantığını, kurgu programlarını ve çalışma sistematiğini kavrar. Proje oluşturmayı öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Color correction, color grading, miksaj ve mastering gibi post prodüksiyon aşamalarını deneyimler. Format, codec ve yayın kopyası gibi kavramları öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: sinematografinin temel öğeleri; film dili, film biçimi ve anlam yaratma sürecinin tartışılması,. | |
2 | Görüntü ve anlam: Sahne, Plan, Çekim ölçekleri, Kamera açıları | |
3 | Hareketli görüntü: sekans, sahne, plan, kamera hareketleri, alan derinliği | |
4 | Anlatı yapısı: Hollywood sineması ve Auteur sinemada temel yaklaşımlar | |
5 | Senaryo, örnekler üzerinden tartışma | |
6 | Çekim senaryosu, storyboard, dekupaj, örnekler üzerinden tartışma ve uygulama | |
7 | Kurgunun temel ilkeleri, kurguda anlam yaratma | |
8 | Kurgunun temel ilkeleri ve uygulama çalışmaları | |
9 | Işık, Aydınlatma, Renk: işlev ve anlam | |
10 | Aydınlatma uygulamaları | |
11 | Oyunculuk ve sanat yönetimi: temel yaklaşımlar, yeni eğilimler | |
12 | Filmde sesin ve sessizliğin yaratıcı kullanımı, müzik | |
13 | Film türleri ve sinematografi: kurmaca, belgesel, deneysel film, videoart, reklam filmi, videoklip | |
14 | Gerçeklik, biçim, uslüp: Sinematografik mekan- zaman yaratımı ve film dili bileşenlerinin analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown, Hil Yayınları / Sinema Dizisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |