Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi II (Film /Video Atölyesi II) | GIT 438 | 8 | 2 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT KABAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin görsel dili yaratıcı ve yetkin bir biçimde kullanabilecekleri bir projenin taslağını oluşturmaları ve ayrıntılı bir proje metni yazmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler, bir film projesi tasarlar ve proje metni yazar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci film alanında bir bitirme projesi tasarlar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Bitirme projesi metni oluşturur ve ayrıntılı biçimde geliştirir. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Bir konuyu ya da hikayeyi görsel dile aktarma yollarını öğrenir. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, | |
5 | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulama alanının belirlenmesi / medya / tür / format | |
2 | Teknik ekipmanın belirlenmesi ve temini | |
3 | Production process of the project, reporting the process | |
4 | Çekim süreci | |
5 | Çekim sürecinin değerlendirilmesi | |
6 | Production process of the project | |
7 | Çekim süreci | |
8 | Projenin çekim sürecinin değerlendirilmesi | |
9 | Finalisng of Production process | |
10 | Kurgu süreci | |
11 | Kurgu süreci | |
12 | Filmlerin değerlendirilmesi | |
13 | Bitirme projesi metni sonuç ve öneriler bölümünün yazılması | |
14 | Proje metni ve filmlerin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown, Hil Yayınları / Sinema Dizisi Film Dilinin Grameri 1 Durağan Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları Film Dilinin Grameri 2 Oyuncu Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları Film Dilinin Grameri 3 Oyuncu ve Kamera Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları Yazmak Eylemi, Ferit Edgü, Sel Yayıncılık Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, Feridun Akyürek, MediaCat Kitapları Film Sanatı, David Bordwell , De Ki Yayınları / Sinema Tarihi-Kuramı Dizisi Film Dili, Robert Edgar-Hunt, John Marland, Steven Rawle, Literatür Yayıncılık Kısa Film Senaryosu Yazmak, Patrick Nash, Kalkedon Yayıncılık / Sinema Kitaplığı Dizisi Film Çalışmaları, Andrew M. Butler, Kalkedon Yayıncılık Kısa Film Yazmak, Ken Dancyger, Pat Cooper, Es Yayınları Film, Biçim ve Kültür, Robert Kolker, De Ki Yayınları Sinema ve Videoda Kısa Film 1. Kitap Yapım Öncesi, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları Sinema ve Videoda Kısa Film 2. Kitap Yapım, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları Film Yapmak Üzerine, James Broughton, Altıkırkbeş Yayınları Sinema ve Televizyon İçin Aydınlatma Tekniği, Gerald Millerson, Es Yayınları Sanat Sineması Üzerine, Ali Karadoğan, De Ki Yayınları Mühürlenmiş Zaman, Andrey Tarkovski, Agora Kitaplığı Belgesel ve Deneysel Sinema(Sinemanın İlkleri)Durmuş Akbulut, Etik Yayınları / Sanat Dizisi Belgesel Film Üstüne Yazılar, Nilüfer Pembecioğlu, Ebabil Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 261 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |