| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi I (Deneysel Tasarım I) | GIT 411 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Proje Tasarımı II |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Deneysel Tasarım Atölyesi kapsamında edinilen kazanımların uygulanabilir tasarım projesine dönüştürülmesi |
| Dersin İçeriği | Deneysel üretim teknikleriyle özgün proje ve projeye ilişkin rapor hazırlama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma bilgilerini kulanarak proje belirlemek | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Tasarım bilgilerini kullanarak anlatım yöntemi belirlemek | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Projeye ve yönteme uygun teknik ve malzeme belirlemek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Tasarım ilkelerini kullanarak proje oluşurmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 5 | Projeye uygun rapor oluşturmak | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 6 | Proje ve raporu sunuma uygun hale getirmek | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
| 7 | Tüm kazanımlarını uygulanabilir tasarım haline getirebilmek | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Portfolyo, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | |
| 2 | Proje seçeneklerinin oluşturulması ve çalışma yöntemlerinin araştırılması | |
| 3 | Projenin ve çalışma yönteminin belirlenmesi | |
| 4 | Proje eskizlerinin değerlendirilmesi | |
| 5 | Proje eskizlerinin değerlendirilmesi | |
| 6 | Proje eskizlerinin değerlendirilmesi | |
| 7 | Kritik ve orijinal projeye başlama | |
| 8 | Orijinal proje çalışmasının ve raporun izlenmesi | |
| 9 | Orijinal proje çalışmasının ve raporun izlenmesi | |
| 10 | Orijinal proje çalışmasının ve raporun izlenmesi | |
| 11 | Rapor ve projeye son hal verilmesi | |
| 12 | Rapor ve projenin sunuma hazırlanması | |
| 13 | Rapor ve projenin sunuma hazırlanması | |
| 14 | Tamamlanan projenin değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | ||||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
| 9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | ||||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | ||||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma bilgilerini kulanarak proje belirlemek | |||||||||||||||
| 2 | Tasarım bilgilerini kullanarak anlatım yöntemi belirlemek | |||||||||||||||
| 3 | Projeye ve yönteme uygun teknik ve malzeme belirlemek | |||||||||||||||
| 4 | Tasarım ilkelerini kullanarak proje oluşurmak | |||||||||||||||
| 5 | Projeye uygun rapor oluşturmak | |||||||||||||||
| 6 | Proje ve raporu sunuma uygun hale getirmek | |||||||||||||||
| 7 | Tüm kazanımlarını uygulanabilir tasarım haline getirebilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 14 | 224 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 350 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||