| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Animasyon Uygulamaları | GIT 318 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | BEYZANUR YILDIZ |
| Dersi Verenler | YİĞİT AYYILDIZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | animasyonun temel prensipleri ve tekniklerini tanımlayabilecektir: animasyonun on iki temel prensibini tanımlar, karakter animasyonu yapım sürecini tanımlar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
| 2 | Üç boyutlu animasyon çeşitlerini tanımlayabilecektir: Nesne animasyonunu tanımlar, iskelet animasyonunu tanımlar, simülasyonu tanımlar. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev, |
| 3 | Karakter kemik sistemini açıklar: İleri kinematik ve ters kinematik sistemlerini tanımlar, karakter ağırlık boyamasını tanımlar. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, |
| 4 | Karakter hareketi tasarlar: Karakter hareketlerini kaydeder. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | animasyon nedir? 14 haftalık genel işleyiş planı | - |
| 2 | Blender3D programı arayüzü açıklama, kısayolları açıklama, dönüştürme seçenekleri ve pivot noktası açıklama | |
| 3 | Üç boyutlu animasyona giriş 1 | |
| 4 | Üç boyutlu animasyona giriş 2 | |
| 5 | Animasyonun 12 temel prensibi - 1 | |
| 6 | Animasyonun 12 temel prensibi - 2 | |
| 7 | Üç boyutlu basit nesnelere iskelet ekleme - İskelet animasyonu örneği | |
| 8 | Üç boyutlu karakter animasyonuna giriş - Karakter iskeleti oluşturma, ağırlık boyama | |
| 9 | ara sınav | |
| 10 | Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı - Yürüme döngüsü örneği | |
| 11 | Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı - Dümdüz ileri eylem ve pozdan poza | |
| 12 | Üç boyutlu karakterde hareket tasarımı -Referans kullanımı | |
| 13 | Üç boyutlu simülasyon örnekleri | |
| 14 | Hareket anailizi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
| 9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | animasyonun temel prensipleri ve tekniklerini tanımlayabilecektir: animasyonun on iki temel prensibini tanımlar, karakter animasyonu yapım sürecini tanımlar. | |||||||||||||||
| 2 | Üç boyutlu animasyon çeşitlerini tanımlayabilecektir: Nesne animasyonunu tanımlar, iskelet animasyonunu tanımlar, simülasyonu tanımlar. | |||||||||||||||
| 3 | Karakter kemik sistemini açıklar: İleri kinematik ve ters kinematik sistemlerini tanımlar, karakter ağırlık boyamasını tanımlar. | |||||||||||||||
| 4 | Karakter hareketi tasarlar: Karakter hareketlerini kaydeder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| 4. Ödev | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| Toplam | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 40 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 3 | 7 | 21 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||