Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akıllı Binalar | SAU 262 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SAFİYE SENCER, |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Safiye Turgay |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Akıllı bina kavramının ve özelliklerinin farklı disiplinlerden gelen öğrenciler ile paylaşılması ve farklı alanlardan gelen öneri ve görüşlerin değerlendirilmesi ile aynı zamanda akıllı bina kavramının geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu yöntem ile birlikte her öğrenciye kendi alanındaki mesleki deneyimlerini akılı binalar kavramı ile birlikte bütünleştirmesine olanak sağlayarak alanlarında daha etkin ve başarılı olmalarını sağlayacaktır |
Dersin İçeriği | Akıllı bina kavramı, tarihçesi, Türkiye’de akıllı binalar, akıllı binaların akıl altyapısı, akıllı binalarda bina yönetim sistemleri-Isıtma soğutma, iklimlendirme, aydınlatma ve oda kontrol sistemleri, akıllı binalarda bina yönetim sistemleri- güvenlik ve erişim sistemleri, düşey ulaşım araçları, yangın algılama ve alarm Sistemleri, akıllı binalarda bina yönetim sistemleri- kapalı devre televizyon sistemleri, yenilenebilir enerji sistemleri, akıllı Binaların performans değerlendirmesi, akıllı Binaların yönetilmesi, akıllı binaların tercih edilmesindeki faktörler, ülkemizde akıllı bina tasarımlarının yeri konuları incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akıllı bina kavramına bütüncül bakabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Günümüzün disiplinler arası iş ortamında çalışabilir ve projeler yönetebilir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
3 | Akıllı bina sistemleri ile ilgili sorunları belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Ödev, |
4 | Sistem yaklaşımı ile akıllı bina sistemlerinde problemleri belirleyebilir Ve bu problemler için çözüm önerileri hazırlayabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
5 | Akıllı bina sistemlerini modelleyebilir. | Gösteri, Beyin Fırtınası, | Ödev, |
6 | Sistemik problemlerin davranışlarını analiz edebilir ve müdahale de bulunur. | Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Intelligent Buildings: An Introduction. Edited by Derek Clements-Croome. Print publication date: September 2013. Intelligent Buildings: An Introduction by Derek Clements-Croome (ISBN: 9780415531139). |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Akıllı bina kavramına bütüncül bakabilir. |
2 | Günümüzün disiplinler arası iş ortamında çalışabilir ve projeler yönetebilir. |
3 | Akıllı bina sistemleri ile ilgili sorunları belirleyebilir. |
4 | Sistem yaklaşımı ile akıllı bina sistemlerinde problemleri belirleyebilir Ve bu problemler için çözüm önerileri hazırlayabilir. |
5 | Akıllı bina sistemlerini modelleyebilir. |
6 | Sistemik problemlerin davranışlarını analiz edebilir ve müdahale de bulunur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|