Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Dilbilgisi (Sentaks) II ILA 016 9 6 + 0 6 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. ŞÜKRÜ ŞİRİN, Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ, Dr.Öğr.Üyesi ZÜBEYDE ÖZBEN DOKAK, Öğr.Gör. HÜLYA AFACAN, Öğr.Gör. EMEL YILMAZ, Öğr.Gör. BATTAL GAZİ ŞAHAN, Dr.Öğr.Üyesi SEYFETTİN HARUNİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kane ve benzerleri, inne ve benzerleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
2 Sıfat ve kısımlarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
3 Sayıların temyizi hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
4 Müfred, cümle ve şibh-i cümle hâl çeşitlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
5 Atf-ı nesak kavramını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
6 Lâzım ve müteaddi fiili ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
7 Bir, iki ve üç meful alan fiilleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
8 Meful çeşitlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
9 Şart edatlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
10 Mebnî isimleri ve mebnî fiilleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
11 Gayr-ı munsarif çeşitlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
12 Maksur, mankus ve memdud isimlerin irabı hakkında bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
13 Tekit çeşitlerini ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
14 İstisna ve nida konularında örnekler verebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ara Sınav 30
2. Ara Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Ara Sınav 2 1 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6