Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arapça Dilbilgisi (Morfoloji) II | ILA 012 | 9 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ, Prof.Dr. AHMET BOSTANCI, Öğr.Gör.Dr. ABDULMELİK YANGIN, Öğr.Gör.Dr. HÜLYA AFACAN, Öğr.Gör. EMEL YILMAZ, Öğr.Gör. SÜMEYYE BALIKÇI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sülasi mezid babları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Rubai fiillerin mastarları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Humasi ve sudasi fiillerin mastarları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Sülasi mezid fiillerin çekimini yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Sülasi mücerred mastarlar hakkında bilgi sahibi olur . | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
6 | Mimli mastara örnekler verebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
7 | Mastar-ı merre ve mastar-ı hey'e örnekleri verebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
8 | Sınai mastarları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
9 | Sülasi fiillerin ism-i fâilini ve ism-i mefulünü yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
10 | Mezid fiillerin ism-i fâilini ve ism-i mefulünü yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
11 | Sıfat-ı müşebbehe hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
12 | İsm-i zaman ve ism-i mekan hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
13 | İsm-i alet olan kelimeleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
14 | İsm-i mensub olan kelimeleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | ||||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | ||||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | ||||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sülasi mezid babları bilir. | ||||||||||||||
2 | Rubai fiillerin mastarları hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
3 | Humasi ve sudasi fiillerin mastarları hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
4 | Sülasi mezid fiillerin çekimini yapabilir. | ||||||||||||||
5 | Sülasi mücerred mastarlar hakkında bilgi sahibi olur . | ||||||||||||||
6 | Mimli mastara örnekler verebilir. | ||||||||||||||
7 | Mastar-ı merre ve mastar-ı hey'e örnekleri verebilir. | ||||||||||||||
8 | Sınai mastarları tanır. | ||||||||||||||
9 | Sülasi fiillerin ism-i fâilini ve ism-i mefulünü yapabilir. | ||||||||||||||
10 | Mezid fiillerin ism-i fâilini ve ism-i mefulünü yapabilir. | ||||||||||||||
11 | Sıfat-ı müşebbehe hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
12 | İsm-i zaman ve ism-i mekan hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||
13 | İsm-i alet olan kelimeleri tanır. | ||||||||||||||
14 | İsm-i mensub olan kelimeleri tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |