Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça Dilbilgisi (Morfoloji) II ILA 012 9 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. HAMZA ERMİŞ, Prof.Dr. AHMET BOSTANCI, Öğr.Gör.Dr. ABDULMELİK YANGIN, Öğr.Gör.Dr. HÜLYA AFACAN, Öğr.Gör. EMEL YILMAZ, Öğr.Gör. SÜMEYYE BALIKÇI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sülasi mezid babları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
2 Rubai fiillerin mastarları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
3 Humasi ve sudasi fiillerin mastarları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
4 Sülasi mezid fiillerin çekimini yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
5 Sülasi mücerred mastarlar hakkında bilgi sahibi olur . Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
6 Mimli mastara örnekler verebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
7 Mastar-ı merre ve mastar-ı hey'e örnekleri verebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
8 Sınai mastarları tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
9 Sülasi fiillerin ism-i fâilini ve ism-i mefulünü yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
10 Mezid fiillerin ism-i fâilini ve ism-i mefulünü yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
11 Sıfat-ı müşebbehe hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
12 İsm-i zaman ve ism-i mekan hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
13 İsm-i alet olan kelimeleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
14 İsm-i mensub olan kelimeleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Sülasi mezid babları bilir.
2 Rubai fiillerin mastarları hakkında bilgi sahibi olur.
3 Humasi ve sudasi fiillerin mastarları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Sülasi mezid fiillerin çekimini yapabilir.
5 Sülasi mücerred mastarlar hakkında bilgi sahibi olur .
6 Mimli mastara örnekler verebilir.
7 Mastar-ı merre ve mastar-ı hey'e örnekleri verebilir.
8 Sınai mastarları tanır.
9 Sülasi fiillerin ism-i fâilini ve ism-i mefulünü yapabilir.
10 Mezid fiillerin ism-i fâilini ve ism-i mefulünü yapabilir.
11 Sıfat-ı müşebbehe hakkında bilgi sahibi olur.
12 İsm-i zaman ve ism-i mekan hakkında bilgi sahibi olur.
13 İsm-i alet olan kelimeleri tanır.
14 İsm-i mensub olan kelimeleri tanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 2 1 2
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
dersAKTSKredisi 6