Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Muhafazakar Aile Sosyolojisi ILA 433 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok.

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. DAbdulmuttalip BAYCAR

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Muhafazakar ailenin temel kavram ve konularını kavrar.

Dersin İçeriği

Bu derste muhafazakar ailenin yapısı, fonksiyonları ve toplumla olan etkileşimleri din sosyolojisi açısından incelenir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ailenin tanımını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Muhafazakar ailenin doğduğu sosyal şartları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Muhafazakar ailenin ferdi hayat üzerindeki etkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Muhafazakar ailenin toplum hayatı üzerindeki etkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
5 Muhafazakar ailede rollerin dağılımını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
6 Muhafazakar ailede anne ve babanın rollerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
7 Muhafazakar ailede çocukların rollerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
8 Muhafazakar ailenin problemlerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aile nedir?
2 Muhafazakar aile nedir?
3 Sosyal hayatta muhafazakar ailenin önemi.
4 Muhafazakar ailenin ferdi hayat üzerindeki etkileri.
5 Muhafazakar ailenin dini referansları.
6 İslam ve Muhafazakar aile.
7 Diğer dinler ve muhafazakar aile.
8 Osmanlı´da muhafazakar aile.
9 Muhafazakar aile ve gençler.
10 Muhafazakar aile ve kadınlar.
11 Muhafazakar aile ve yaşlılar.
12 Günümüz Batı Dünyası ve muhafazakar aile.
13 Günümüz Doğu Dünyası ve muhafazakar aile.
14 Günümüz Türkiyesi ve muhafazakar aile.
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Aile Yazıları, C. I, II, III, (1990), Derleyen: Beylü Dikeçligil - Ahmet Çiğdem, Ankara: T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Yay.

Ders Kaynakları

[1] Aile Yazıları, C. I, II, III, (1990), Derleyen: Beylü Dikeçligil - Ahmet Çiğdem, Ankara: T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Yay.

[2] K. Canatan, E. Yıldırım (2009) Aile Sosyolojisi, İstanbul: Açılım Kitap.

[3] Önal Sayın (2020) Aile Sosyolojisi, Ankara: Doğu Batı Yayınları

[4] Günümüzde Aile (2007) İstanbul: Ensar Neşriyat.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Sözlü Sınav 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5