Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Kültür GIT 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hayatın her alanının dijitalleştiği bir çağda yaşanan sosyo-kültürel değişimi ortaya koymaktır. 

Dersin İçeriği

Bu ders, dijital teknolojilerin hayatımızda yarattığı dönüşümü ortaya koymaktadır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital kültürün özelliklerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
3 Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 Dijitalleşmenin ekonomik boyutunu örneklerle açıklar. Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Baudrillard, Jean. Kusursuz Cinayet. Çev. Necmettin Sevil. İstanbul: Ayırntı Yayınları, 2012. 

Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon. Çev. Oğuz Adanır. İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2003.

Binark, Mutlu. Dijital Oyun. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık, 2008. 

Bulut, Ergin ve Michael A. Peters. Bilişsel Kapitalizm! Eğitim ve Djital Emek. Ankara: Notabene Yayınları, 2014. 

Castells, Manuel. Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1 Ağ Toplumunun Yükselişi. Çev. Ebru Kılıç. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2005. 

Demir, Müge. Yeni Medya Üzerine. İstanbul: Literatürk Academia, 2014. 

Fuchs, Christian. Dijital Emek ve Karl Marks. Ankara: Notabene Yayınları, 2015.

Lyon, David. Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedno Yayıncılık, 2006. 

Niedzviecki, Hal. Dikizleme Günlüğü. Çev. Gökçe Gündüç. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. 

Twenge, Jean. Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Çev. Özlem Yüksel. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2010. 

Twenge, Jean. Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2009.

Ünüvar, Necdet. Dijital Siyaset. İstanbul: Pozitif Yayıncılık. 2013. 

Yengin, Deniz. Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları, 2014.

Yücel, Derya. Yeni Medya Sanatı ve Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze Dijital Sanat Pratiklerinin Müzeolojik Bağlamda Değerlendirilmesi. İstanbul: İKÜ Yayınevi, 2012. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. X
2 Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. X
3 Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. X
4 Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır.
5 Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
7 Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. X
8 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Dijital kültürün özelliklerini kavrar.
2 Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır.
3 Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder.
4 Dijitalleşmenin ekonomik boyutunu örneklerle açıklar.
5 Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 10 10
Final 1 16 16
Ara Sınav 1 12 12
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
dersAKTSKredisi 6