| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dıgıtal Culture | GIT 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği | This course contains the transformation of digital technologies in our life. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Comprehend the characteristics of digital culture. | Lecture, Question-Answer, | Testing, |
| 2 | Discuss the theoretical perspectives regarding digitalization. | Discussion, Brain Storming, | Testing, Homework, |
| 3 | Analyse the social, economic and political effects of digitalisation | Case Study, Self Study, | Testing, Homework, |
| 4 | Explain the economic dimension of digitalisation. | Brain Storming, Case Study, Self Study, | Testing, Homework, |
| 5 | Evaluate the effects of digitalisation on art and design. | Discussion, | Homework, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Baudrillard, Jean. Kusursuz Cinayet. Çev. Necmeddin Sevil. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2012. Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon. Çev. Oğuz Adanır. İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2003. Binark, Mutlu. Dijital Oyun. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık, 2008. Bulut, Ergin ve Michael A. Peters. Bilişsel Kapitalizm! Eğitim ve Dijital Emek. Ankara: Notabene Yayınları, 2014. Castells,Manuel. Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1 Ağ Toplumunun Yükselişi. Çev. Ebru Kılıç. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2005. Demir, Müge. Yeni Medya Üzerine. İstanbul: Literatürk Academia, 2014. Fuchs, Christian. Dijital Emek ve Karl Marx. Ankara: Notabene Yayınları, 2015. Lyon, David. Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık, 2006. Niedzviecki, Hal. Dikizleme Günlüğü. Çev. Gökçe Gündüç. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. Twenge, Jean. Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Çev. Özlem Yüksel. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2010. Twenge, Jean. Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2009. Ünüvar, Necdet. Dijital Siyaset. İstanbul: Pozitif Yayıncılık, 2013. Yengin, Deniz. Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları, 2014. Yücel, Derya. Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze Dijital Sanat Pratiklerinin Müzeolojik Bağlamda Değerlendirilmesi. İstanbul: İKÜ Yayınevi, 2012. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Comprehend the characteristics of digital culture. |
| 2 | Discuss the theoretical perspectives regarding digitalization. |
| 3 | Analyse the social, economic and political effects of digitalisation |
| 4 | Explain the economic dimension of digitalisation. |
| 5 | Evaluate the effects of digitalisation on art and design. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
| Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 4 | 64 |
| Assignment | 1 | 10 | 10 |
| Final examination | 1 | 16 | 16 |
| Mid-terms | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||