Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | OEO 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Özel Eğitim
|
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli bireylerin eğitimden en iyi şekilde yararlanmaları ve günlük yaşamlarında gereksinimlerini karşılayabilmeleri için geliştirilen teknolojiler konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve bu teknolojileri kullanma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Teknoloji, düşük düzey teknoloji, ileri düzey teknoloji, öğretim teknolojisi ve yardımcı teknoloji kavramları, yetersizlik grubuna göre çeşitlenen teknolojiler, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim teknolojilerine ilişkin kavramları betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Yetersizlik türlerine göre kullanılan teknolojik araçlar konusunda bilgi verir. | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Portfolyo, |
3 | İleri düzey teknolojik araçların özel eğitim ortamlarında kullanımına ilişkin bilgi verir. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
4 | İleri düzey teknolojilerin öğretim etkinliklerinde nasıl kullanıldığına ilişkin plan yapar | Alıştırma ve Uygulama, | Portfolyo, Sınav, |
5 | Öğretim etkinliklerinde teknoloji entegrasyonu konusunda bilgi verir. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Teknoloji destekli öğretim uygulaması yapar. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknoloji, eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi kavramları | 3. Kaynak s.VI-VII |
2 | Özel eğitimde yardımcı teknoloji (YT) kavramı ve bu kavramın gelişimi | 1.Kaynak s.6-7; 3. Kaynak s.4-5 |
3 | Ülkemizdeki YT konusundaki çalışmalar | İlgili makaleler |
4 | YT’lerin seçimi ve değerlendirilmesi süreci | |
5 | Fiziksel yetersizliği olan bireylerin kullandığı YT’ler | |
6 | Konuşma-iletişim problemi olan bireylerin kullandığı YT’ler. (Alternatif ve Destekleyici İletişim Sistemleri(VOCA, PECS, I-phone Uygulamaları) | |
7 | Görme yetersizliği olan bireyler için yardımcı teknolojiler | |
8 | Teknoloji entegrasyonu | |
9 | Akademi becerilerin öğretiminde teknoloji | |
10 | Akademik olmayan becerilerin öğretiminde teknoloji | |
11 | Teknolojinin BEP'e uygulanması | |
12 | Özel eğitim alanında geliştirilen son teknolojilere bakış | |
13 | Özel eğitim alanında geliştirilen son teknolojilere bakış | |
14 | Teknoloji destekli ders planı geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bryant, D.P. and Bryant, B.R.(2012). Assistive Technology for people with disabilities.The Unites States:Pearson Education Inc.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | ||||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | ||||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 0 |
Toplam | 70 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |