Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Fiziksel Değerlendirme | HEM 100 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hasta ve sağlıklı bireyin fiziksel değerlendirmesini gerçekleştirebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Hasta ve sağlıklı bireyin baştan aşağı değerlendirmesinde, tüm sistemlerinin fiziksel muayene yöntemleri ile muayenesinin ders ortamında kazandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizik muayenenin temel ilkelerini bilir ve tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Sağlıklı/hasta erişkin bireyin fiziksel değerlendirmesini yaparken objektif ve subjektif verileri kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla örüntüler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Sistemlere özgü muayene yöntemlerini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
4 | Muayene yöntemleri ile elde ettiği bulguları eleştirel olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
5 | Sistemlere ait fizik muayene ile elde ettiği patolojik bulguları, hemşirelik sürecini ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
6 | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | HEMŞİRELİKTE FİZİKSEL DEĞERLENDİRME VE YÖNTEMLERİNE GİRİŞ | |
2 | DERİ VE EKLERİNİN MUAYENESİ | |
3 | BAŞ-GÖZ- KULAK- BURUN-BOĞAZIN FİZİK MUAYENESİ | |
4 | KARDİYOVASKÜLER SİSTEMİN FİZİKSEL MUAYENESİ | |
5 | KARDİYOVASKÜLER SİSTEMİN FİZİKSEL MUAYENESİ | |
6 | SOLUNUM SİSTEMİNİN FİZİKSEL MUAYENESİ | |
7 | SOLUNUM SİSTEMİNİN FİZİKSEL MUAYENESİ | |
8 | GASTROİNTESTİNAL SİSTEMİN FİZİKSEL MUAYENESİ | |
9 | GASTROİNTESTİNAL SİSTEMİN FİZİKSEL MUAYENESİ | |
10 | ÜRİNER SİSTEMİN FİZİKSEL MUAYENESİ | |
11 | ENDOKRİN SİSTEMİN FİZİKSEL MUAYENESİ | |
12 | NÖROLOJİK SİSTEMİN FİZİKSEL MUAYENESİ | |
13 | KAS-İSKELET SİSTEMİN FİZİKSEL MUAYENESİ | |
14 | HEMŞİRELİK UYGULAMALARINDA FİZİKSEL DEĞERLENDİRMEYE YÖNELİK KANIT TEMELLİ YAKLAŞIMLAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hemşirelikte Fiziksel Değerlendirme dersinin basılmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1. Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene; Prof. Dr. Nuray Enç, Yard. Doç. Dr. Hilal Uysal, Yard. Doç. Dr. Zeliha Tülek, Dr. Havva Öz Alkan; 2015;Nobel Tip Kitabevi 2. Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene; Funda Kuyurtar; 2013; Nobel Tip Kitabevi 3. Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme; Prof.Dr.Gülay Görak, Prof.Dr. Nursan Çınar, 2018; Nobel Tip Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fizik muayenenin temel ilkelerini bilir ve tanımlar | |||||||||
2 | Sağlıklı/hasta erişkin bireyin fiziksel değerlendirmesini yaparken objektif ve subjektif verileri kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla örüntüler. | |||||||||
3 | Sistemlere özgü muayene yöntemlerini bilir ve uygular. | |||||||||
4 | Muayene yöntemleri ile elde ettiği bulguları eleştirel olarak değerlendirir. | |||||||||
5 | Sistemlere ait fizik muayene ile elde ettiği patolojik bulguları, hemşirelik sürecini ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak çözer. | |||||||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |