Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mikrobiyoloji | SHE 105 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Hemşirelik ve Ebelik öğrencilerinin; Tıbbi Mikrobiyolojinin alanına giren mikroorganizmaları ve bu mikroorganizmaların genel özelliklerini ile nasıl hastalık oluşturduklarını ve klinik önemlerini öğrenmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği | Mikroorganizmalar,(bakteriler,virüsler, mantarlar,protozoonlar,helmintler, arthropodalar), bu mikroorganizmaların neden olduğu enfeksiyonlar ve bu enfeksiyonlardan korunma yolları nelerdir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi mikrobiyoloji giriş, tanımlar ve mikroorganizmaların sınıflandırılması konularını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Bakteriler, Tanımlanması,Üremesi ve Genetik yapısını öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Antisepsi nedir öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Antimikrobik kemoterapötik maddeler nedir ve sınıflandırılması, Bakterisit, Bakteriyostatik ve Seçici Tok etki nedir, MİK ve MBK değerleri nedir öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Viroloji, Mikoloji konularını öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Parazitoloji nedir, Protozoonlar nedir öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Helmintler ve Arthropodalar nedir öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
8 | Günümüz Mikrobiyolojik Tanı testleri nelerdir (PCR,Elisa,Kültür..vb....) öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi mikrobiyoloji giriş, tanımlar ve mikroorganizmaların sınıflandırılması | |
2 | Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Antisepsi | |
3 | Temel Bakteriyoloji , Bakterilerin yapısı, Üremeleri | |
4 | Bakterilerin Metabolizması ve Besin ihtiyacı | |
5 | Bakteri Genetiği | |
6 | Antimikrobik kemoterapötik maddeler nedir ve sınıflandırılması, Bakterisit, Bakteriyostatik ve Seçici Tok etki nedir, MİK ve MBK değerleri nedir | |
7 | İmmünoloji ve Bağışıklık Sistemi | |
8 | Viroloji | |
9 | Mikoloji | |
10 | Parazitoloji | |
11 | Protozooloji ve günümüzde görülen kanıta dayalı sık görülen Protozoal hastalıklar nelerdir | |
12 | Helmintoloji ve günümüzde görülen kanıta dayalı sık görülen Helmintlere bağlı hastalıklar nelerdir | |
13 | Arthropoda ve günümüzde görülen kanıta dayalı sık görülen Arthropodalara bağlı hastalıklar nelerdir | |
14 | Günümüz Mikrobiyolojik Tanı testleri nelerdir (PCR,Elisa,Kültür..vb....) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1-Temel Mikrobiyoloji ve Parazitoloji ( Ed; Prof.Dr Kaya Kılıçturgay ) 5-Genel Tıp Mikrobiyolojisi ve İnfeksiyon Hastalıkları Bilimi (Prof Dr Ekrem Kadri Unat İstanbul Üni. Tıp Fak yayınları 6-Jawetz E,Melnick JL,Adelberg EA,Brooks GF,Butel JS,Ornston LN 7-Medical Microbiology 1989
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |