Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce II | SHE 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. PARİSA HADAVİ BAVİLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM ŞİMŞEK, Öğr.Gör. AYŞEGÜL YOLCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; Common European Framework çerçevesinde B2 düzeyinde İngilizcede |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin mesleğe atıldıklarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci alanında yeterli olacak düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Tıpta kullanılan teknik terimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Tıbbi yayınları okuyup tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | İngilizce konuşulan bir ülkede mesleklerini icra ederken ihtiyaç duyabilecekleri teknik ve iletişimsel donanıma sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Mesleği ile ilgili bir konuda basit metinler ve teknik yazılar yazar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Hastalıklar ve mesleği ile ilgili bilgileri anlayacak kelime dağarcığını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | The nervous system a. sensory loss b.motor loss c. loss of consciousness / 2.a. the motor system b. tendon reflexes c. coma | |
2 | Oncology a. neoplasms b.malignancy c.tumours / Pregnancy and childbirth a.childbirth b.labour c.presentation and lie | |
3 | The respiratory system a. cough b. auscultation | |
4 | The skin a. types of skin lesion b. rashes / 2.a.injuries to the skin b.case report c. sores | |
5 | The urinary system a. urinary symptoms b. urinalysis | |
6 | Basic investigations a. ophtalmoscopy b.blood pressure c.taking blood / Laboratory tests a.microbiology request form b. biochemistry and haematology lab report c. describing lab reports | |
7 | Endoscopy a. functions of endoscopy b.enteroscopy c. report of an endoscopy / ECG a. uses of an ECG b. ECG procedure c. a normal ECG | |
8 | X-Ray and CT a. radiography and radiology b. X-ray examination c. Computed tomography | |
9 | MRI and ultrasound a. MRI b. Ultrasound c. Preparing for medical imaging | |
10 | Surgical treatment a. The operating theatre b. Instruments c. The operation d. report / Therapies a. radiotherapy and chemotherapy b. physiotherapy c. CBT | |
11 | Screening and Immunization a. screening b. common tests c. ımmunization for travellers / Epidemiology a. rates b. incidence and prevalence c. association and causation | |
12 | Medical ethics a. GMC Guidelines b. Bioethical issues c. assisted dying | |
13 | Taking a history a. full case history b. personal details c. talking about pain d. drug history e. family history f. patient ideas, concerns and expectations | |
14 | Revision |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | oProfessional English in Use - Medicine |
Ders Kaynakları | Oxford Dictionary |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | ||||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |