Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Diyabet Hemşireliği | HTP 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciye birinci, ikinci, üçüncü korumayı esas alarak diyabetli bireyin yönetimi ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı ve diyabet hemşireliği ile ilgili ulusal ve uluslararası alandaki ilerlemeler konusunda görüş kazandırmak. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Diyabetin epidemiyolojisi, fizyopatolojisi, sınıflandırılması ve tanı yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | diyabette görülen akut ve kronik komplikasyonları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Diyabetli hastalarda tedavi yöntemleri, eğitim ve hemşirelik bakımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Diyabet Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları ve Ekip Yaklaşımı | |
2 | Diyabetin Epidemiyolojisi, Önemi ve Sınıflandırılması | |
3 | Diyabette Tanı Koyma | |
4 | Diyabette Güncel Tedavi yaklaşımları | |
5 | Oral Antidiyabetik Yönetimi | |
6 | İnsülin Tedavisi Yönetimi | |
7 | Diyabette Tıbbi Beslenme Yönetimi ve Sağlıklı Beslenme Yaklaşımları | |
8 | Kendi kendini izleme ve egzersizin önemi | |
9 | Diyabetin akut ve kronik komplikasyonları | |
10 | Diyabetik akut ve kronik komplikasyonları | |
11 | Özel Durumlarda Diyabet Yönetimi | |
12 | Diyabette Psikososyal Sorunlar ve Hemşirelik Yaklaşımları | |
13 | Diyabet Eğitimi, Diyabette Genel Sağlık Önerileri ve Danışmanlık | |
14 | Diyabette Korunma Stratejileri ve Korunmada Hemşirenin Rolü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |