| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Diyabet Hemşireliği | HTP 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrenciye birinci, ikinci, üçüncü korumayı esas alarak diyabetli bireyin yönetimi ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı ve diyabet hemşireliği ile ilgili ulusal ve uluslararası alandaki ilerlemeler konusunda görüş kazandırmak. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Diyabetin epidemiyolojisi, fizyopatolojisi, sınıflandırılması ve tanı yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | diyabette görülen akut ve kronik komplikasyonları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Diyabetli hastalarda tedavi yöntemleri, eğitim ve hemşirelik bakımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Diyabet Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları ve Ekip Yaklaşımı | |
| 2 | Diyabetin Epidemiyolojisi, Önemi ve Sınıflandırılması | |
| 3 | Diyabette Tanı Koyma | |
| 4 | Diyabette Güncel Tedavi yaklaşımları | |
| 5 | Oral Antidiyabetik Yönetimi | |
| 6 | İnsülin Tedavisi Yönetimi | |
| 7 | Diyabette Tıbbi Beslenme Yönetimi ve Sağlıklı Beslenme Yaklaşımları | |
| 8 | Kendi kendini izleme ve egzersizin önemi | |
| 9 | Diyabetin akut ve kronik komplikasyonları | |
| 10 | Diyabetik akut ve kronik komplikasyonları | |
| 11 | Özel Durumlarda Diyabet Yönetimi | |
| 12 | Diyabette Psikososyal Sorunlar ve Hemşirelik Yaklaşımları | |
| 13 | Diyabet Eğitimi, Diyabette Genel Sağlık Önerileri ve Danışmanlık | |
| 14 | Diyabette Korunma Stratejileri ve Korunmada Hemşirenin Rolü |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
| 2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Diyabetin epidemiyolojisi, fizyopatolojisi, sınıflandırılması ve tanı yöntemlerini bilir. | ||||||||
| 2 | diyabette görülen akut ve kronik komplikasyonları tanımlar. | ||||||||
| 3 | Diyabetli hastalarda tedavi yöntemleri, eğitim ve hemşirelik bakımını bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||